Múlt héten az Apple bemutatta az új Mac Studiot, amely M4 Max, illetve M3 Ultra chipekkel elérhető. Ez a döntés kérdéseket vetett fel az Apple stratégiájával kapcsolatban, az Ars Technica pedig ki is derítette a választ. A vállalat elmondta, hogy innentől nem minden chipgenerációban lesz Ultra szint, annak ellenére, hogy az első három generáció - M1, M2 és M3 - kínál Ultra változatot.
Az M3 Ultra az Apple UltraFusion architektúráját használja, amely két M3 Max chipet köt össze 10 000 nagy sebességű kapcsolaton keresztül. Ez a konfiguráció lehetővé teszi, hogy a chipek egyetlen egységként működjenek, ami jelentős teljesítménynövekedést eredményez az elődökhöz képest. Az Apple szerint az M3 Ultra az M2 Ultra teljesítményének másfélszeresét, az M1 Ultra teljesítményének pedig akár 2,6-szorosát nyújtja, így jó választás olyan feladatokra, mint a 3D renderelés és a játék. Az új GPU olyan fejlett funkciókat is tartalmaz, mint a dinamikus gyorsítótárazás, a hardveresen gyorsított hálóárnyékolás és a sugárkövetés.
A Numerama azt is kiderítette, hogy az M4 Max ezzel szemben nem tartalmaz UltraFusion csatlakozókat, ami azt jelenti, hogy egy M4 Ultra jelenleg nem megvalósítható jelentős átdolgozás nélkül. Az Apple kijelentette, hogy azért döntött úgy, hogy most frissíti a Mac Studio-t, ahelyett, hogy megvárná az esetleges M4 Ultrát, mert a Thunderbolt 5 és az M3 architektúra visszafelé kompatibilitása lehetővé tette a vállalat számára, hogy késedelem nélkül lépjen előre.
Bár az Apple nem erősítette meg kifejezetten, hogy soha nem lesz M4 Ultra, a jelenlegi helyzet erősen arra utal, hogy a vállalat nem tervez ilyen opcióval. Ehelyett valószínűnek tűnik, hogy bármilyen jövőbeli Ultra chip az M5, vagy valamely későbbi generáció része lesz.