Hirdetés

Megindult a roham az iPhone-okért



|

Attól tartanak a vásárlók, hogy áremelésre kényszerül az Apple.

Hirdetés

Ahogy közeledik az április 9-i határidő, amikor életbe lépnek az új, kölcsönös vámemelések, jelenlegi és leendő Apple-felhasználók pánikszerűen rohamozták meg az amerikai üzleteket. Több alkalmazott is arról számolt be a Bloombergnek, hogy a forgalom a karácsonyi időszakhoz hasonlítható, és szinte minden vevő arra kíváncsi: mikor drágulnak az iPhone-ok?

Bár az Apple hivatalosan nem kommunikált semmit az esetleges áremelésekről, az aggodalom érezhető. A vállalat boltjaiban április 5-én és 6-án minden korábbinál magasabb forgalmat tapasztaltak ezekre a napokra vetítve, miközben az Apple dolgozói sem kaptak útmutatást arról, hogy milyen tájékoztatást adjanak a vevőknek. A vásárlási hullám azonnali reakció volt a vámemelési hírekre, amelyek a Kínából és Indiából importált termékeket is érintik.

Hirdetés

Az Apple már hetekkel korábban elkezdte felkészíteni magát az új tarifákra: öt repülőgépnyi iPhone-t és egyéb eszközt szállított az Egyesült Államokba Indiából március végén, miközben a kínai gyártásból is a szokásosnál nagyobb mennyiségű készletet hozott be. A felhalmozás célja, hogy az Apple egy ideig elkerülje a kényszerű áremelést - a stratégia jelen állás szerint több hónapra elegendő tartalékot biztosíthat.

A Wall Street Journal értesülései szerint az Apple célja, hogy a jövőben az amerikai iPhone-kereslet akár felét is Indiából származó készülékekkel fedezze, hiszen az ottani 26%-os vám jóval kedvezőbb, mint a Kínára vonatkozó 54%-os tarifa, amire Trump további 50%-os pluszt jelentett be, amennyiben Peking nem vonja vissza a viszontvámot.

A cupertinóiak ugyanakkor továbbra is hallgatnak a konkrét terveiről, és eddig nem tett hivatalos nyilatkozatot az ügyben. A befektetők sem kaptak választ: az Apple részvényei a múlt hét óta közel 20%-ot estek, és a piac most a május 1-jei negyedéves jelentéstől várja a tisztánlátást. Az Apple ügyeire rálátó források szerint a vállalat megpróbálhatja a kínai gyártás egy részét a mindössze 10%-os importvámmal sújtott Brazíliába áttelepíteni, de arra kicsi az esély, hogy hazavigye az Egyesült Államokba.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.