A Vatikán meglátta a lehetőséget a közösségi médiában. Ferenc pápa saját Twitter-fiókot kapott; Facebook-oldalt indítottak, hírszájtot, okostelefon-alkalmazást gründoltak és hamarosan megjelennek a Pinteresten is.
Az olasz Corriere della Sera riportja szerint a Szentszék határozott célja, hogy elhozza híveinek a digitális mennyországot: a katolikusoknak kevesebb ideig kell a Purgatóriumban senyvedniük, ha figyelemmel követik a hivatalos vatikáni eseményekről szóló televíziós és rádiótudósításokat, illetve a pápa közösségi oldalakon megosztott igehirdetéseit.
Az első ilyen esemény a július 22-én Rio De Janeiróban megrendezésre kerülő Katolikus Ifjúsági Világnap lesz. A lelkiismeretes követőknek járó feloldozást a bűnökkel és azok megbocsátásával foglalkozó apostoli testület intézi. Természetesen csak abban az esetben nyerhetnek megbocsátást, ha már korábban meggyónták bűneiket, és „őszinte önvizsgálatot gyakoroltak”.
„A legfontosabb az, hogy a pápa Brazíliából küldött tweetjei és a Katolikus Ifjúsági Világnap rendezvényeiről készült, a Pinteresten közzétett fényképek valódi spirituális gyümölcsöket teremjenek mindenki szívében” - hangsúlyozta Claudio Maria Celli érsek, a közösségi kommunikációért felelős pápai tanács vezetője.