Az Acer, a Google, az HTC, az Oculus, a Samsung és a Sony mind igyekeznek, hogy elérhetővé tegyék a virtuális valóságot a tömegek számára, és kiaknázzák a benne rejlő lehetőségeket.
Mindezek után nem meglepő, hogy ez a hat cég közös erővel hozott létre egy szövetséget, amelynek a feladata a virtuális valóság fejlesztése és reklámozása.
A Global Virtual Reality Association, vagyis a GVRA egy nonprofit szervezet, amely a legjobb újításokat nem csak kutatja, hanem meg is osztja. Ezzel egyszerre igyekszik világszerte népszerűbbé tenni a VR-t.
A GVRA szerint a virtuális valóságban ott van a lehetőség arra, hogy a jövő nagy platformja legyen, és segítsen a következő szintre emelni az oktatást és az egészségügyet is. A globális gazdasághoz nagy mértékben hozzájárulhat. Az összefogástól gyorsabb fejlesztéseket várnak, aminek köszönhetően talán kiléphet a gyerekcipőből a VR.