Évek óta az Oculus Rift folyik a csapból is, szerencsére az idei év első negyedévében végre piacra fog kerülni a szórakoztatóipar jókora részének megreformálását ígérő VR-headset. A korai vásárlóknak ettől függetlenül muszáj lesz egér + billentyűzet kombinációt vagy gamepadet használniuk a virtuális valósággal való interakcióra, ugyanis a termékhez kitalált Oculus Touch vezérlő csak valamikor az idei év második felében válhat elérhetővé.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Facebook tulajdonában lévő vállalat soha nem is ígérte, hogy a Rift és Touch szimultán fognak piacra kerülni, a vezérlő esetében 2016 első fele volt a megjelenés prognosztizált időkerete. Az Oculus szerint a néhány hónap csúszás lehetővé teszi a vezérlő ergonómiájának javítását, a kéztartás felismerésének fejlesztését.
Az Oculus Touch vezérlő célja a felhasználói kezeinek virtuális valóságba emelése: a termék belső szenzorai és külső érzékelőtömbje képesek követi a kéz és ujjak térbeli pozícióját. A képek sugallatával ellentétben a vezérlőt nem kell folyamatosan markolni, az ujjak kiegyenesítésekor egyensúlyban marad a kezeken.
(Forrás: Ars Technika)