Mára gyakorlatilag az életünk részévé vált, hogy sok online tartalom előfizetéses szolgáltatások mögé van zárva. Természetesen mindenki saját prioritásai szerint választja ki a számára legértékesebb előfizetéseket, sok esetben viszont egyébként ingyenesen elérhető szolgáltatások reklámmentessége is efféle falak mögé van zárva. Ahogyan a platformokon egyre több és több reklám jelenik meg, egyre több embernek lehet szimpatikus az előfizetés választása, különösen, ha sűrűn használja az adott oldalt vagy alkalmazást. Nincs ez másképpen a YouTube-bal sem, a Google pedig úgy tűnik, egy olyan funkcióval kísérletezik, mellyel még vonzóbbá teheti a Premium előfizetést.
A YouTube hirdetései sok néző számára bosszantóak, és bár egyesek szívesen fizetnek a Premium szolgáltatásért, mások minden eszközt bevetnek, hogy elkerüljék a fizetést. Bár a hirdetések mellett továbbra is meg lehet nézni a videókat, ezek érthető módon jelentős frusztrációt okoznak sokaknak. Ennek ellensúlyozására a YouTube egy korlátozott kísérletet indított, amely lehetővé teszi egyes felhasználók számára, hogy havonta legfeljebb tíz reklámmentes videót osszanak meg nem előfizető barátaikkal. Ezek a linkek ugyanazt a reklámmentes élményt kínálják, mint a fizetős felhasználóknak, de csak az adott videóra vonatkozóan.
A rendszer egyszerűen működik: a felhasználók a megszokott módon kattinthatnak a "Megosztás" gombra, ahol most egy új "Reklámmentes megosztás" opció is megjelenik. Minden hónapban tíz ilyen link generálható, és mindegyik tízszer tekinthető meg hirdetések nélkül. Ha egy Premium előfizető véletlenül olyan ismerősével osztja meg a linket, aki már szintén előfizető, akkor az adott megtekintés nem számít bele a limitbe. Jelenleg ez a funkció csak Argentínában, Brazíliában, Kanadában, Mexikóban, Törökországban és az Egyesült Királyságban érhető el, és ott is csak egy kis számú felhasználó számára.