A virtuális valóságban rengeteg lehetőség van, ugyanakkor sokan attól tartanak, hogy a társadalmat világszerte egészségtelen szokások és viselkedési minták rabjává teheti, főleg azok után, hogy az utóbbi években egyre többen függnek az okostelefonoktól és a közösségi oldalaktól.
A valóságtól elszakadás az üzleteknek sem feltétlen jó, ráadásul a VR-től sokkal praktikusabb a valódi életben az AR, vagyis a kiterjesztett valóság, amire a Microsoft HoloLens is épít.
A jelentések szerint a Google igazából a kiterjesztett valóságra koncentrál, és hosszú távon kizárólag ez érdekli - annak ellenére, hogy a Cardboardra nagy hangsúlyt fektettek az elmúlt időben.
A Google új VR-részlegét Clay Bavor vezeti, ám a hírek szerint a virtuális valóság helyett többet foglalkoznak a kiterjesztett valósággal. Ebben a digitális tartalmakat a valódi világ képére vetíti a szemüveg (mint a Google Glass vagy a HoloLens).
Állítólag a Google úgy véli, a tömegek nem akarnak sok pénzt költeni egy hatalmas headsetre, mint a Gear VR - ráadásul nyereség szempontjából is sokkal többet látnak a kiterjesztett valóságban.
A Google egyébként egy ideje már benne van az AR világában, a Project Tango és a Lenovóval közös első fogyasztói eszköz is ezt mutatja.