A Porsche nevét kiejtve hagyományosan a farmotoros, jellegzetes vonalvezetésű autókra gondolunk, melyek mindegyike hordoz magával egy darabka történelmet. A mai világban azonban nem lehet egyetlen lábon megállni, éppen ezért időről-időre az autógyártók is kitekintgetnek más szegmensekbe. Így például láthattunk a Porschétól is babakocsit, mint ahogy ugyanabban a cikkünkben az Aston Martin által kínált gyerektologató alkalmatosság is szerepelt. Most azonban a német gyártó másfelé kacsingat, méghozzá a gyerkőcöknek szóló pedálos gokartozás világába, de előtte álljunk meg egy szóra. Talán olvasóink között is vannak olyanok, akik számára a gyerekkorban a pedálos Moszkvics volt az álmok netovábbja, aztán végül mégsem kapták meg soha, helyette be kellett érni a pedálos gokarttal, ami jóval gyakoribb látvány volt.
Kell egy új Porsche kétszázezerért?
Négy kerék, sportos fekete-naracs kinézet, hétküllős felnik, ultrakönnyű szerkezet. Mellé pedig pedálok. Bizony!
Hirdetés
Sokan vannak, akik gyerekkorukban megfogadják, hogy ha majd felnőnek és megtehetik megvesznek valamit, így jómagam például a pedálos Moszkviccsal és a rádióirányítású versenyautóval voltam így. Előbbi elképzelésemet praktikus okok miatt (nem férnék bele) már tinédzserkorom hajnalán jegeltem, utóbbiról azonban nem tettem le és végül 22 évesen sikerült venni egyet. Nem drágát, de elég jól hasított a kézilabdapályán, és kipipálhattam a dolgot a listán. Azok a szülők pedig, akik nem szeretnének törést gyermekük érzelmi fejlődésében és megengedhetik maguknak, elejét vehetik a reménytelen álmodozásnak azzal, hogy beszerzik a Porsche által nemes egyszerűséggel csak Go-Kart névre keresztelt pedálos gokartot. A remek szerkezet 1,5 méter hosszú és a Porsche Lifestyle Collection gyerekeknek szánt kínálatát gazdagítja. A pedálos meghajtású versenyverda 25 kilót nyom, míg a jövő Schumacherjei 50 kilós tömegig pattanhatnak az ülésbe.
Nem lenne azonban semmi különleges a dologban, ha nem adnák meg a módját, így a váz acélcsöves, a gumik peresek és levegősek, sőt, a megfelelő driftelés elérése érdekében a jobb kézhez került egy kézifék is. Mindez így együtt 900 dollárt kóstál, de a gyermek boldogsága megfizethetetlen. A tervezéséért a Porsche Design Studio felelős, rajta pedig az állítható ülés segítségével életkori behatárolásként 5-8 szerepel, bár egy nyolcéves, 50 kilós csemete elég durva lehet.
Ha már itt tartunk, érdemes megemlíteni a Toyota megoldását is, ami viszont komplett autót kínál pedálos kivitelben, ráadásul jópofa felépítménnyel, bár azt hozzá kell tenni, hogy a japánok csupán koncepció jelleggel készítették el a Camatte nevű jószágot.
A realisztikus kidolgozással azt szeretnék elérni, hogy a gyerekekben már egész korán kialakuljon az autózás iránti vonzalom, és ehhez a legjobb út, ha olyan környezetbe helyezik, ami majdnem olyan, mint egy igazi autóban.
A képeken látható szekér még tavalyi, de a Toyota frissítette a felhozatalt, ráadásul a Camatte57 nevű idei kiadás annyiban meg is lett vadítva, hogy az 57 karosszériaelemet simán le lehet szedni róla, majd visszarakosgatni. Ezzel pedig nem csak az autózás, de a bütykölés szeretete is a gyerkőcökre ragadhat. Mellesleg nem is néz ki rosszul.
Hirdetés