A cég által tervezett Dragon az első magánpénzből fejlesztett, sikeresen Föld körüli pályára álló és visszatérő űrhajója volt, ez továbbra is szállít majd embereket és különböző terheket a Nemzetközi Űrállomásra, egészen 2016-ig. Fő céljuk azonban mostanra megváltozott: olcsóvá szeretnék tenni az űrutazást, hiszen az államok helyett a nagyobb, erre szakosodott cégek indíthatnak majd a jövőben több űrhajót, hogy elláthassák az űrállomásokon vagy épp más bolygókon (a Holdon vagy épp a Marson, amit öt év múlva valószínűleg már biztosan űrturisták közelítenek meg) dolgozó űrhajósokat a számukra szükséges holmikkal és élelemmel.
Grasshopper nevű rakétájukat már évek óta csiszolják, most, a negyedik próbarepülés végeztével pedig már egyértelműen látszik a forradalmi újítás tényleges haszna: a Grasshopper a NASA által kifejlesztett egységek árának töredékéért építhető meg, fel- valamint leszállási módszere pedig hasonló a helikopterekéhez. A legutóbbi próbaúton például a rakéta nyolcvan méteres magasságba emelkedett, fél percig lebegett, majd pedig süllyedt vissza a felszínre.
A Space X egyébként Texasban hoz létre saját indítóállomást, ahonnan elindíthatják majd saját egységeiket az eddigi, Cape Canaveral-on vagy épp egy kaliforniai légibázison meglévő bázisaik helyett. Kérdéses, hogy a félmillió dollárért kínált Mars-utazásukat a vetélytárs Dennis Tito (az első űrturista) cégénél hamarabb tudják-e megvalósítani, de ezzel a rakétatechnológiai fejlesztéssel bizonyára ők kerültek most előnybe.