A látványos installáció egy átlátszó, nagyméretű gömböt formáz, mely belsejében egy nappali szoba imitációjával igyekszik a Windows Vista újszerű Media Center koncepcióját becsempészni az otthonokba és azt a digitális szórakozás központjává tenni. A Windows Vista „élménygömb” külső felületén Albacomp notebookokon ismerkedhetnek meg az érdeklődők a Windows Vista új felhasználói felületével, az integrált keresési funkcióval, a fejlesztett biztonsági tulajdonságokkal, a digitális emlékek (képek, otthoni videók) kezelésére alkalmas programokkal és az Office 2007-es rendszer legfontosabb újdonságaival.
A bemutató körút első állomása Budapesten a Mammut II. bevásárlóközpontban lesz március 1-4. között, amit további 5 állomás követ, az alábbi helyszíneken:
márc. 8-11. : Győr, Árkád bevásárlóközpont
márc. 22-25. : Bp., Pólus Center bevásárlóközpont
márc. 29-ápr. 1.: Bp., Árkád bevásárlóközpont
ápr. 12-15. : Debrecen, Malompark bevásárlóközpont
ápr. 19-22. : Pécs, Árkád bevásárlóközpont
Annak érdekében, hogy az érdeklődők számára a legszéleskörűbb tájékoztatást nyújthassa, a Microsoft további Windows Vista installációkkal várja a nagyközönséget a Media Markt és Saturn láncok egyes üzleteiben március és április folyamán. Az installációink célja, hogy legalább egymillió ember ismerhesse meg az új digitális életstílust a Windows Vista által nyújtott új élményvilágon keresztül.
A Microsoft kiemelt hazai partnere, az Albacomp a bemutatóval egy időben elsőként jelenik meg az itthon előtelepített, magyar nyelvű Windows Vista Home Basic, Windows Vista Home Premium, Windows Vista Business és Windows Vista Ultimate rendszerekkel hazai összeszerelésű Albacomp Activa számítógépeken. Az említett konfigurációk a Saturn és a Media Markt üzletláncoknál vásárolhatóak meg, már a bemutatók ideje alatt is.