Az utóbbi évek egyik legjelentősebb friss webes technológiája a WebGL, ugyanis a szabványt támogató böngészők képesek natívan 3D-s objektumokat renderelni. A legnépszerűbb felhasználási területe valószínűleg az internetes játékok készítése lesz, hiszen a segítségével teljesen platformfüggetlen módon lehet kiváló grafikájú szoftvereket eljuttatni az ügyfelekhez.
A komoly részesedéssel bíró webböngészők közül legutolsóként az Internet Explorer 11 kezdte el végre támogatni a technológiát, hiszen 2011-ben a Microsoft kijelentette, hogy biztonsági megfontolásból nem kívánja implementálni a szabványt. A TechRadarnak adott interjújában a Dean Hachamovitch, az IE csapatának vezetője a döntés megváltoztatása kapcsán nemrég elmondta, hogy időközben megoldódtak a WebGL efféle problémái, így nem volt okuk távol tartaniuk magukat tőle.
Ezen felül érdekességként elhintette, hogy az alapvetően OpenGL ES 2.0-ra épülő WebGL-t humoros módon DirectX-en keresztül rendereli az Internet Explorer 11, így ha például a futtatott szoftver túlterheli a grafikus processzort, akkor rendszerszintű lefagyás helyett automatikusan újraindul a meghajtóprogram.