A Rise of the Tomb Raider számítógépes változata a Steam mellett a Windows Áruházból is megvásárolható, azonban a kettő közt nem csak a terjesztési módszer jelenti a különbséget, ugyanis a Windows 10 piacteréről elérhető változat klasszikus asztali szoftver helyett univerzális alkalmazás. Rögtön kiderült, hogy a Microsoft platformjának akad néhány komoly technikai limitációja, amelyek nincsenek jelen a Win32 API-s alkalmazásokban. A helyzetet súlyosbítja, hogy egyes várva-várt játékok nem lesznek elérhetőek klasszikus programokként (ilyen például a Gears of War Ultimate Edition, vagy a Quantum Break) -, így az új Tomb Raider játékkal ellentétben a gamereknek nem lesz választási lehetőségük, hogy melyik változatot vásárolják meg.
Tegnap a BUILD 2016 konferencián Phil Spencer, az Xbox üzletág vezetője ígéretet tett a számítógépes játékosok aggodalmainak, konkrét problémáinak megoldására. Ennek első jele az lesz, hogy a Windows 10-hez májusban érkező frissítéssel lehetővé teszik majd az univerzális alkalmazásokban a V-Sync kikapcsolását, továbbá támogatottá válik az AMD FreeSync és NVIDIA G-Sync is.
A hosszabb távú fejlesztési tervek közt szerepel az univerzális alkalmazások formájában kiadott játékok moddolhatóvá tétele, továbbá a megszokott játékbeli felületek (in-game overlay) támogatása. Utóbbi egyben feltehetően azt is jelenti, hogy az univerzális alkalmazásokkal is használhatóvá válhatnak a FRAPS-hez hasonló videorögzítő szoftverek, de persze idővel majd kiderül, hogy miként fogja megvalósítani az ígéreteit a Microsoft.
(Forrás: PC Gamer)