Hétfő este az Adobe látszólag relatíve nagy felháborodást keltve bejelentette, hogy a júniusban elérhetővé váló új Creative Suite programcsomagja Creative Cloud néven immáron kizárólag előfizetéssel lesz beszerezhető, hagyományos keretek közt nem lehet majd egyszeri fizetéssel „örökre” meglicencelni a termékcsalád tagjait.
Az Adobe üzleti modellváltása kapcsán az irodai programcsomagját már előfizetéssel is áruló Microsoft a vásárlók megnyugtatása érdekében egy blogbejegyzésben tudatta, hogy belátható időn belül biztosan nem fog eltűnni a dobozos Office. A vállalat szerint a jövő mindenképp a havidíjas konstrukcióban van, de főként a szokatlansága miatt nem kívánják egyelőre ráerőltetni a fogyasztókra, noha az Office 365 elérhetővé válása óta az Office-t licencelők negyede az előfizetés mellett döntött.
Természetesen hozzátartozik a történethez, hogy a tipikus felhasználóknak funkcionalitásra még egy 10 éves Office is tökéletesen megfelel, ráadásul a programcsomag ára meg sem közelíti az Adobe programokért elkértet – az Office 2013 otthoni és diákverzióját 42 ezer forintért adja a Microsoft, míg a vállalatoknak szánt legdrágább Professional kiadás beszerzése 160 ezer forintos költséggel jár.