Kétségtelen, hogy az okostelefonok és a rajtuk futó appok az életünk szerves részévé váltak, azonban a jelek szerint nagyon nem mindegy, hogy a fejlesztők milyen minőségű munkát tesznek elénk.
Andrew Chen egy korábbi elemzése szerint egy átlagos androidos app az első három napban elveszíti a felhasználóinak a 77 százalékát. Egy hónap alatt az emberek 90 százaléka töröl, 90 nap elteltével pedig már csak 5 százalék használ egy-egy programot.
Mindezek alapján a fejlesztőknek nehéz a dolguk, ha kapcsolatban akarnak maradni a felhasználókkal, pláne úgy, hogy nem idegesítik őket.
Az elemzéshez az adatokat 125 millió készülékről gyűjtötték be - minden kérdéses app elérhető volt a Play Áruházban és legalább 10 000 letöltés volt a neve mellett. A Google appjai nem szerepeltek a tanulmányban.
A tanulság ezúttal is az volt, hogy azok az appok a sikeresek, amelyeknél a felhasználók azt érzik, nem tudnak meglenni nélkülük. Amelyik állandó értesítéseket és e-maileket küldözget, csak még hamarabb lesz törölve.