Hirdetés

Kiszáll az egyik legnagyobb gyártó az okosórás bizniszből



|

Még a legnagyobb márkákkal megtámogatva sem jött be a csuklószámítógépes nyomulás.

Hirdetés

Az okosórás piac ugyan valószínűleg sosem fogja felülmúlni a mobilokét, de az évek során azért óriási lett az efféle eszközök után kereslet, így még a szegmenst domináló Apple árnyékában is bőven maradnak learatható babérok.

Néhány éve ezért is döntött úgy az óraipar egyik legnagyobb szereplője, az amerikai Fossil, hogy maga is beszáll a piacra, a reményeket pedig fűtötte, hogy a vállalat olyan világmárkákkal áll licencszerződésben, mint a BMW, a Puma, az Emporio Armani vagy a Michael Kors. Minden adott volt tehát, hogy respektált emblémákkal megjelenő okosórák árasszák el a piacot, ám végül mégsem jött be a stratégia.

Hirdetés

A The Verge ugyanis nemrég arról számolt be, hogy a Fossil Group végleg kiszáll az okosórás bizniszből, ennek értelmében pedig a 2021-ben megjelent Gen 6 marad a vállalat utolsó ilyen terméke. A Fossil az okosórás szegmens utóbbi években bekövetkezett jelentős átalakulásával indokolta a kivonulást, a továbbiakban pedig ismét az üzleti modellje magját adó hagyományos órák, ékszerek és bőráruk forgalmazására fognak koncentrálni.

Holott az elmúlt években akadt néhány ígéretes fejlesztés, köztük a Pumával vagy a Razerrel összehozott, Wear OS-alapú (Android) okosórákkal, de úgy tűnik, hogy még a kapós márkákkal sem fogytak túl jól az eszközök. A jó hír, hogy a Fossil az ígéret szerint még "évekig" támogatni fogja a már eladott modelleket, de hogy pontosan meddig, azt nem közölte a cég.

A fejlemény nem teljesen új, mivel a Redditen már hónapok óta keringenek a pletykák arról, hogy a Fossil feladhatja az okosórás offenzívát, a vállalat pedig feltűnően hiányzott a CES 2024-ről is, ami remek alaklom lett volna következő újdonságok leleplezésére. A történet talán tanulsága az, hogy míg a hagyományos órák piacán nagy sikert lehet aratni az úgynevezett divatórákkal, amelyek nagy múltú óráscégek helyett jól csengő fashion márkanevekre épülnek, addig az okosórák vásárlói jobban ragaszkodnak a tech vállalatok bizonyított eszközeihez.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.