A Twitter az elmúlt hónapokban elsősorban azzal került reflektorfénybe, hogy miután Elon Musk ki akart hátrálni felvásárlás mögül, jogi úton próbálják belekényszeríteni a világ leggazdagabb emberét az akvizícióba. Musk információi szerint az oldalon sok az inaktív fiók és a bot, ezért is gondolta meg magát, az aggodalmait pedig most egy újabb statisztika is alátámaszthatja.
A Reuters által a héten nyilvánosságra hozott információk alapján a platform legaktívabb felhasználói a koronavírus-járvány kirobbanása óta fokozatosan veszítik el az érdeklődést és egyre kevesebb időt töltenek a felületen.
Bár mindössze a felhasználók 10%-át sorolják ebbe a kategóriába (ők átlagosan heti hat alkalommal látogatják az oldalt és három-négy alkalommal osztanak meg valamit), ők felelősek a Twitteren megjelenő bejegyzések 90%-áért és a közösségi oldal bevételeinek feléért.
A kimutatásra reagálva a Twitter szóvivője elmondta, hogy eközben a felhasználói bázisuk folyamatosan nő, a monetizálható napi aktív felhasználók száma 2022. második negyedévében elérte a 238 millió főt.