Hirdetés

Zavaró hibát figyeltek meg a PS5-ös játékoknál, az Xbox-verzióknak semmi baja



|

VRR akadozással küzdenek a PlayStation 5 és PS5 Pro játékok.

Hirdetés

A VRR (Variable Refresh Rate) támogatásával a PlayStation konzolok tökéletes párosításnak tűnnek a magas frissítési rátájú tévékkel. Sajnos egyre több játékos észlel akadozást e funkció bekapcsolásakor. A Digital Foundry több PS5-játékot is tesztelt különböző kijelzőkön, hogy kiderítse a probléma forrását.

A modern konzolok egyik előnye a VRR támogatása, amely csökkenti a képszakadást. Az Xbox Series X, a PS5 és a PS5 Pro is rendelkezik ezzel a funkcióval, azonban néhány PlayStation-játékos most olyan akadozást tapasztal, amit pont a VRR-nek kellene megszüntetnie. A Digital Foundry több játékot és kijelzőt is elemzett, hogy fényt derítsen az okokra.

Ha egy játék 30 vagy 60 fps-re van rögzítve, minden eltérés észrevehető lehet a játékosok számára. A VRR egyenletesebbé teszi a játékmenetet, még 120Hz-es beállításoknál is. Sajnos a Digital Foundry tesztjei szerint bizonyos PS5-játékok esetében az akadozás 20 percnyi játék után kezdődött, és innentől nagyjából nyolc másodpercenként ismétlődött. Egy frissítési rátát figyelő monitorral azt is megfigyelték, hogy a problémás időszakokban akár 120Hz-es kiugrások is előfordultak.

Hirdetés

A probléma különböző játékok és tévék esetén is jelentkezett, ami tovább növeli a zavart. A Digital Foundry szerint a hiba valószínűleg magukban a PlayStation konzolokban és azok VRR-kezelésében keresendő, nem pedig a kijelzőkben. Fontos azonban, hogy nem minden PS5-játék érintett: például a Diablo 4 és a Hogwarts Legacy akadozott, míg az Immortals of Aveum és a Gran Turismo 7 nem mutatta ezt a jelenséget.

Az azonos többplatformos játékok és hardverbeállítások mellett az Xbox Series X látszólag mentes a VRR-problémától. Ugyanakkor néhány PlayStation-játékos vitatja, hogy egyáltalán létezik ilyen hiba. Ez felveti a kérdést, hogy vajon csak bizonyos PS5-ök vagy PS5 Pro modellek érintettek, vagy egyszerűen egyes játékosok nem érzékelik a hirtelen frissítési rátaváltozásokat.

Jelenleg az egyetlen megoldás az akadozásra a VRR kikapcsolása vagy a játék újraindítása. Azonban a Digital Foundry részletes elemzése segíthet a Sonynak a probléma elhárításában.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.