2021 harmadik negyedévének lezárultával záporozni kezdtek a különböző elemzések, így a Strategy Analytics és az IDC is előállt a maga beszámolóival a laptopok, a Chromebookok és a tabletek piacáról.
A számokat elnézve nagy lehet az öröm az Apple főhadiszállásán, a cupertinóiak ugyanis rekordmennyiségű Macen adtak túl a szeptember végével zárult időszakban.
A Strategy Analytics jelentése alapján ez 6,5 millió almás laptopot jelent, ami a negyedik helyre volt elég a globális ranglistán. Az elemzőcég szerint Tim Cookék leginkább a Macbook Air leárazásainak köszönhetik a remek eredményt.
Ami pedig a többieket illeti, a vezető pozíciót változatlanul Lenovo birtokolja 15,3 millió eladott géppel, a második a 14,3 millió eladást behúzó HP, harmadikként pedig a 12,2 millió gépet leszállító Dell futott be.
Az IDC a Chromebookok piacát vizsgálva arra jutott, hogy az előző év azonos időszakához képest jelentős, 29,8%-os visszaesést könyvelhettek el a Google operációs rendszerét futtató laptopok. Ennek hátterében a csúcsra járatott 2020-as kereslet áll, amit az azóta kifulladóban lévő oktatási és a kormányzati beszerzések fűtöttek.
Az elemzőcég a táblagépekről is közölt egy összeállítást. Ez szintén visszaesésről (-9,4%) árulkodik, a legnagyobb gyártók közül egyedül a 14,7 millió iPadet eladó, s ezzel piacvezető Apple, valamint a negyedik helyezett Lenovo (4,3 millió eladás) esetében hozott növekedést a 2021-es harmadik negyedév. A kategória legnagyobb vesztese a Huawei, amely 45,9%-os csökkenést produkált.