Még májusban robbant egy kisebb-nagyobb problémabomba a SanDisk háza táján, az egyik nemzetközi techmagazin munkatársa ugyanis maga tapasztalhatta meg, miként tűnik el több terabájtnyi adat egyik pillanatról a másikra a 2 TB-os, Extreme-sorozatú hordozható tárhelyről.
Az esetről több portál beszámolt, az így generált médiazaj vélhetően áttörte az első vállalati kommunikációs védvonalakat. A termékeket gyártó, illetve a SanDisket tulajdonló Western Digital képviselője érdemben reagált, és gyors firmware-alapú javítást ígért. Igaz, a reakció kicsit pontatlan és meglehetősen tömörre sikerült, hiszen kizárólag a 4 TB-os modellekkel kapcsolatban ismerték el a hibát, illetve egy szó sem esett arról, hogy váratlan adatvesztést okozhat a probléma.
A szándékosan elmosott hivatalos kommunikáció nem szokatlan ebben az iparágban, a baj azonban azóta csak még nagyobb lett, és most már többen, neves szaklapok és újságírók szólítanak fel bojkottra a gyártó termékeinek megvásárlását ellenezve.
Hogyan jutott ez az ügy idáig?
Pontos képet mi sem adhatunk erről az esetről, hiszen nem ismerjük a Western Digital ügykezelését és a háttérben zajló munkát, de az biztos, hogy három hónappal később, a javítást tartalmazó firmware használatával sem szűntek meg a problémák. A tünetek sem változtak, továbbra is előfordulnak adatvesztések (itt a teljes meghajtó tartalmát kell érteni), illetve a csatlakoztatással és hardverfelismeréssel is komoly gondok vannak, legyen szó Windows vagy Mac számítógépről.
A felhasználói jelzések alapján kapacitástól független a probléma, az Extreme és Extreme Pro külső egységek mindegyikét érinti, illetve a WD My Passport család egyes típusainál is felmerültek hasonló anomáliák. Májusban még érkezett válasz a gyártótól, ők maguk is említik a My Passport típusokat, de a friss esetekre reagálva egyelőre nem érkezett hivatalos közlemény.
Ez pedig azért probléma, mert a The Verge szerkesztőségét érintő adatvesztés épp egy hete történt, és a Reddit fórumokon is egyre több pórul járt felhasználó jelentkezik. A növekvő panaszos közösség bojkottra szólítja fel a vásárlás előtt állókat, a SanDisk termékei iránt érdeklődőket, amit tovább gerjeszt a gyártó irányából észlelhető mély csend, a hivatalos terméktámogatási oldalon nyitott hibajegyekre, bejegyezésekre sem érkezik érdemi válasz. Sokan megpróbálják ugyan érvényesíteni az 5 évre biztosított garanciát, de az adatvesztésekre ez értelemszerűen nem jelent gyógyírt.
Amint megjelenik a hivatalos reakció a SanDisk/Western Digital oldaláról, közzétesszük az olvasóink számára, addig pedig erősen ajánlott elvégezni egy teljes adatmentést az adott meghajtóról.