A Microsoft irodai-kommunikációs szolgáltatása a jelek szerint csütörtök reggel adta meg magát az elemeknek, a DownDetector szerint az Exchange levelezőmodullal akadtak gondok, de emiatt a felhasználók egyáltalán nem tudnak belépni a fiókjaikba.
Nyugat-Európa kapta a legnagyobb pofont, az angol, francia, holland, belga felhasználók egyáltalán nem tudnak belépni, de gondok vannak a skandináv országokban, Spanyol- és Olaszországban, Ausztriában és Magyarországon is.
Ráadásul egyre inkább úgy tűnik, az Európából induló probléma egy idő után világméretűvé nőtte ki magát, mivel beszámolók szerint Izlandon, Dél-Afrikában és Dél-Amerikában is elkezdődtek a hibajelenségek. Szerencsésebb esetben be lehet lépni a fiókokba, de ott már használhatatlanok egyes modulok, vagy kezelhetetlenül lassú minden.
We're investigating an issue where users can't access their mailboxes through multiple protocols. More details are published in the admin center under EX172491, available to your Microsoft 365 admin.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) January 24, 2019
A Microsoft külön Twitter-csatornát üzemeltet arra a célra, hogy jelezze a szolgáltatással kapcsolatos kieséseket. A Microsoft 365 Status csatornán magyar idő szerint délelőtt 11 óra környékén jelezték, hogy már tudnak a problémáról és vizsgálják az okokat, ám még délután háromkor sem történt érdemi előrelépés. Ekkor azt írták, a domainkontrollerek környékén van a hiba és már dolgoznak az elhárításán.
We’ve determined that a subset of Domain Controller infrastructure is unresponsive, resulting in user connection time outs. We’re applying steps to mitigate the issue. More details can be found in the admin center published under EX172491.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) January 24, 2019
Jelen cikk írásának pillanatáig, azaz este 8-ig nem változott a helyzet, remélhetőleg péntek reggelre már helyreáll a rend.