Az NVIDIA a múlt hét végén bejelentette, hogy nyílt forráskódúvá teszi a PhysX SDK-t és az NVIDIA Flow-t a BSD-3 licenc alatt. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztők mostantól hozzáférhetnek a GPU-hoz kapcsolódó forráskódhoz is, amely megmutatja, hogyan használja a PhysX a CUDA és a GPU számítási kapacitását a fizikai szimulációk gyorsítására.
Ez a lépés jelentősen megkönnyíti a játékfejlesztők számára a PhysX integrálását, különösen az olyan interaktív 3D-s effektusokat, mint a merevtest-dinamika, folyadékszimuláció vagy alakváltó objektumok kezelése. A nyílt kód segítségével jobban megérthető a rendszer működése, ami új lehetőségeket nyit meg, például a testreszabás vagy az optimalizálás terén.
A modderek számára is előnyös ez a változás, mivel így lehetőségük nyílik arra, hogy régebbi, 32 bites játékokat is kompatibilissé tegyenek az újabb GPU-kkal, például az RTX 50-es "Blackwell" sorozattal. Ez különösen fontos az NVIDIA számára most, hogy elindította a Remix nevű kezdeményezést, melynek célja a klasszikus játékok grafikai felújítása modern vizuális elemekkel és nagyobb felbontással.