Ahogy ezt a napokban a PCW-n is megírtuk, elmúlt hónapokban egyre több felhasználó számolt be arról, hogy használhatatlanná vált a SanDisk Extreme V2 és Extreme V2 Pro hordozható SSD-je. A hordozható modell kifejezetten jól teljesített a különböző teszteken, de néhány napnyi vagy hétnyi használat után egy lecsatlakoztatás után az adattárolókkat nem ismerik fel a gépek, formázatlannak tűnnek, a rajtuk lévő adatok pedig használhatatlanná válnak. A beszámolók alapján még a formázás sem segít ilyenkor.
A vállalat elismerte a hibát, májusban ki is adott egy firmware frissítést. Ez alapján az alábbi modellek érintettek.
- SanDisk Extreme Portable 4TB (SDSSDE61-4T00)
- SanDisk Extreme Pro Portable 4TB (SDSSDE81-4T00)
- SanDisk Extreme Pro Portable 2TB (SDSSDE81-2T00)
- SanDisk Extreme Pro Portable 1TB (SDSSDE81-1T00)
- Western Digital My Passport 4TB (WDBAGF0040BGY)
Az adatvesztéssel és az ezzel járó kellemetlenségekkel viszont egyáltalán nem foglalkoztak, többek közt ez motiválta Nathan Krumot arra, hogy bíróság elé rángassa a brand mögött álló Western Digital döntéshozóit.
A perben azt próbálják bizonyítani, hogy az adattárolók hibásak, a vállalat pedig szándékosan megtéveszti a vásárlóit, sőt, komoly kedvezményekkel próbálja kisöpörni a készleteket. A vásárlók ennek tudatában vagy vásárolnak egy másik, megbízható meghajtót, vagy kockáztatják, hogy elvesznek az adataik, amiket akkor sem kapnak vissza, ha egy meghibásodás után kapnak új hardvert a vállalattól.
A bírósági eljárás jelenleg előkészítő fázsban jár, de amennyiben sikerül elég felháborodott vásárlót találni, még csoportos per is lehet belőle.