Olyan eszközt adott most az Epic a földi halandók kezébe, amelyet eddig csak a profi stúdiók használtak: valódi tárgyakat szkennelhetünk be telefonunkkal, amelyeket aztán 3D-objektumként tárol el a RealityScan, hogy exportálhassuk Unreal Engine-be vagy más szoftverbe. Ehhez nem kell NASA-technológia, csak az, ami a telefonokban eleve megvan: kamera, mélységérzékelő, giroszkóp és így tovább.
A lényeg, hogy az adott objektumot részletesen körbe kell fotóznod, amíg szó szerint össze nem áll a kép egy 3 dimenziós adathalmazzá. Ebben segít az app: kiterjesztett valósággal és hőtérképpel jelzi, hol hiányos még a tárgy, milyen részleteket kell rögzíteni. Bár az erről szóló videó magától értetődőnek mutatja be a folyamatot, a The Verge újságírója kipróbálta és jelenti: a végeredmény kicsit hézagos lett. Igaz, az iPhone-ja nem a legjobb és fényből is kevés volt: ehhez minél több és minél szórtabb világítás szükséges. Bár nem mondják ki, nem más ez, mint fotogrammetria, amit a filmesek és a videojáték-készítők már évek óta használnak.
A RealityScan egyelőre csak iPhone-okra érhető el, az androidos verzió jövőre érkezik. Aki a beszkennelt tárgyait feltölti az Epic SketchFab nevű objektummegosztójába, az egy évre ingyen megkapja a szolgáltatás Pro változatát.