Az elmúlt év során a különböző nagyvállalatok egymással versengve leplezték le a generatív mesterséges intelligenciás szolgáltatásaikat a Microsofttól a Google-ön át a Metáig és a Samsungig, most pedig az Amazon is belépett a ringbe, ami valószínűleg a redmondiaknak fog a legjobban fájni.
Az Amazon ugyanis egy Copilothoz hasonló, vállalatoknak szánt munkahelyi generatív mesterséges intelligenciát mutatott be a felhős számítástechnikai szolgáltatásokat nyújtó Amazon Web Services részeként.
Az Amazon Q néven futó megoldást az AWS re:Invent 2023 eseményén prezentálták, és nem kevesebbet ígér, mint a munkafolyamatok forradalmasítását. A modell kifejezetten üzleti felhasználóknak szól, lehetővé téve az alkalmazottak számára, hogy komplex kérdésekben és feladatokban kapjanak gyakorlatilag valós idejű segítséget.
Az AWS 17 évnyi adatai alapján kidolgozott szolgáltatásba több mint 40 népszerű digitális eszközt integráltak, köztük a Salesforce-szal a Slackkel és a Microsoft 365-tel, melynek köszönhetően befogadja és indexálja az ezekből származó adatokat. Az Amazon úgy véli, hogy a generatív chatbot változatos céges szerepkörökben nyújthat támogatást a call centertől a marketingosztályon át a fejlesztőkig, akik jelentős mennyiségű időt spórolhatnak meg a használatával.
Az Amazon Q előnézeti változata máris elérhetővé vált az AWS-ügyfelek számára, a végleges kiadást pedig valamikor 2024-ben tervezi a vállalat.