Ha megkérdeznénk, hogy melyik a legnagyobb monitorgyártó vállalat a világon, akkor a legtöbben valószínűleg a Samsungot vagy az LG-t mondanák, pedig ezzel a címmel pillanatnyilag a Hong Kong-i székhelyű, de tajvani alapítású TPV büszkélkedhet.
A vállalat neve nem lesz mindenkinek ismerős, hiszen a monitorok nem ezen a néven érkeznek. Ha viszont azt mondjuk, hogy AOC vagy Philips, akkor máris látszik, hogyan lehetséges az, hogy a TPV világszinten 33 százalékos részesedéssel rendelkezik. Igaz, ahhoz hogy minden harmadik megjelenítőt ez a gyártó készítsen, arra is szükség van, hogy OEM-ként is tevékenykedjen.
A TPV hazai részesedése 10-12 százalék közé tehető, ami a harmadik helyre elegendő - következő években viszont nagy bővülést tervez a vállalat, pár éven belül 30 százalékkal több készüléket szeretne értékesíteni, ami 15 százalékos piaci részesedéshez lehet elegendő.
Egyébként vannak olyan piacok Európában, ahol a TPV már vezető szerepet tölt be, Olaszországban például ez a vállalat értékesíti a legtöbb monitort.
A bővüléshez minden adott, hiszen a termékpaletta nagyon széles. A Philips márka főleg az irodai szegmensben erős, de az otthoni felhasználók számára is rengeteg érdekes terméket tartogat - sőt, a brand alá tartozó Evnia monitorokkal a hardcore játékosok igényeit is ki tudja szolgálni. A választékban megtalálható például a 34M2C8600 is, amely egy 21:9-es képarányú, ívelt OLED-monitor, igazi zászlóshajó.
A Philips monitorok esetében nemcsak a széles termékválaszték lehet vonzó, hanem például az is, hogy egyre több monitorra kerül USB-C csatlakozó, amely notebook esetén nemcsak a kép átvitelére, hanem a számítógép töltésére is alkalmas. A TPV nagy hangsúlyt fektet továbbá a környezettudatosságra is, megtestesül például a gyártás során újrahasznosított műanyagok felhasználásában, valamint abban is, hogy a csomagolásnál szinte minden anyag lebomló.
Az AOC kínálatában a jó ár/érték arányú kijelzők mellett rengeteg prémium termék is szerepel, amelyek között sok a játékra is kiváló típus. A választékra jellemző, hogy a felhasználók saját maguk dönthetik el, hogy a tökéletes színek (gyári színhelyes kalibráció), a 4K-s felbontás, a gyors válaszidő vagy a nagy képfrissítési frekvencia közül melyik szempontot vagy szempontokat tartják a legfontosabbnak.