A Nintendo a nemrég lepörgetett Direct műsorában ugyan nem tért ki a bővebb technikai részletekre, de ma már több hivatalos forrásból is megerősítést nyert, hogy a Nintendo Switch 2 komoly előrelépést jelent a konzolhardver világában. Az Nvidia egy rövid, ám tartalmas blogbejegyzésben hozta nyilvánosságra azokat az újdonságokat, amelyeket az új generációs Switch kapcsán fejlesztettek. Bár a részletek még mindig visszafogottak, az irány egyértelmű: ez már nem csak egy játékkonzol, hanem egy modern, fejlett technológiákkal felszerelt, hordozható gamer platform.
A blogbejegyzés szerint több mint ezer "mérnöki évnyi" fejlesztési munka áll a Nintendo Switch 2 mögött - az új rendszertervezéstől a testre szabott GPU-n, fejlett API-kon és fejlesztői eszközökön át minden részletet az alapoktól építettek újra. A legfontosabb technológiai újítások között szerepelnek a ray tracinget támogató RT magok, a Tensor magok, amelyek többek közt az Nvidia DLSS (Deep Learning Super Sampling) technológiáért felelnek, valamint AI-alapú arckövetés és háttér-eltávolítás lehetősége is elérhető például videócsethez. Ezen felül az eszköz VRR-t (változó képfrissítési frekvenciát) kínál G-SYNC támogatással, akár hordozható módban is, ami komoly technikai bravúr.
Az eddigi pletykák alapján a Switch 2 GPU-ja az Ampere architektúrára épül, és 2048 CUDA maggal dolgozik, míg a CPU egy 8 magos rendszer, valószínűleg 12 darab Cortex-A78AE maggal. A szivárgások szerint a konzol teljesítménye kézben tartva 1.71 TFLOPS, dokkolva pedig akár 3.1 TFLOPS is lehet, köszönhetően a magasabb GPU órajelnek (561 MHz helyett 1000 MHz). Ez körülbelül tízszeres grafikai teljesítménynövekedést jelent az eredeti Switchhez képest.
A Nintendo képviselői is megszólaltak a témában. A Takuhiro Dohta, a Nintendo Entertainment Planning & Development részlegének vezetője elmondta:
"A DLSS technológiát használjuk a fejlesztés során, és a konzol képes akár 4K felbontásra is, ha egy tévére csatlakoztatják. Hogy ezt natívan, vagy felskálázva használja egy játék, az a fejlesztő döntése. Ez a szabadság nagyban segíti a kreatív folyamatokat."
A ray tracing támogatásról is megerősítést adott:
"Igen, a GPU támogatja a ray tracinget is. Ez, csakúgy mint a DLSS, egy eszköz, amit a fejlesztők szabadon alkalmazhatnak."
A technikai részletekről Tetsuya Sasaki, a Nintendo Technology Development részlegének vezetője annyit tett hozzá, hogy bár ők hagyományosan nem szoktak mélyebb specifikációkat közölni, az Nvidia várhatóan később további információkat fog megosztani. A Digital Foundry elemzése szerint a Nintendo által bemutatott Switch 2 játékokban - legalábbis a korai felvételeken - még nem volt egyértelmű jele a DLSS használatának, ami némi kételyt keltett, de a mostani hivatalos nyilatkozatok végleg eloszlatták ezeket. A technológia ott van, és a lehetőség a fejlesztők kezében van.
A Nintendo Switch 2 egy új, technológiailag is korszakalkotó fejezetet nyit a cég konzoltörténetében. Az elkövetkező hónapokban minden bizonnyal egyre több részlet derül ki - és egyre több játék mutatja majd meg, mire is képes valójában az új gép.