Már jó pár próbálkozást láttunk arra, hogy nagy tech-cégek virtuális vagy kiterjesztett valóságot támogató szemüvegeket dobtak piacra. Bár ez utóbbi kategóriában akadt pár figyelemre méltó jelölt, a technológia elterjedése egyelőre még várat magára. A Facebook új okosszemüvegével nem is az AR hullámot szeretné meglovagolni.
A vállalat alelnöke, Andrew Bosworth kijelentette, nem az a céljuk, hogy új szemüvegükkel digitális objektumokat helyezzenek el a valódi világban:
"Ezek határozottan csatlakoztatható szemüvegek, és kifejezetten sok funkcióval rendelkeznek, de egy kicsit félénkek vagyunk azzal kapcsolatban, hogy pontosan milyen funkcionalitással lássuk el."
Elmondta, hogy a Ray Ban leányvállalata, a Luxottica Group által gyártott készüléket szándékosan nem kiterjesztett valóságra építő eszköznek hívják, hanem "csak" okosszemüvegnek. Egyelőre nem árulták el, hogy ez pontosan mit takar, de azt már tudjuk, hogy valamikor idén jelenik meg.
A Facebook 2014-ben 2 milliárd dollárért vásárolta fel az Oculus-t, és azóta is rengeteg pénzt fektette a technológiába, tehát valószínűleg a virtuális és kiterjesztett valóságot továbbra is fontos szegmensnek tartják, azonban sok elvetélt próbálkozás után, most inkább "a lassú víz partot mos" elvet követik.