Lényegében szinten minden kiszivárgott a januárban érkező új Super-kártyákról, amikkel alapvetően a közép- és felső kategóriában elfoglalt pozícióját szeretné megerősíteni az Nvidia. A legnagyobb ugrást várhatóan az RTX 4070S hozza majd, de az RTX 4080 felfrissítése is jól jön az egyre kedvezőbb áron elérhető RX 7900XTX ellenében. A hivatalos bejelentés egy időben várható, a kereskedelmi forgalomban történő megjelenés azonban el lesz csúsztatva, és mire tényleg minden egyes új modellből jut a polcokra, február közepét mutathat a naptár.
Tehát a 2024-es év szuper módon kezdődik, és el is leszünk majd az újdonságokkal az első negyedévben, amit jó eséllyel nem követnek újabb modellek a felsőházban. Amit megkapunk az év elején, azzal érdemes számolni a következő karácsonyi időszakig; hacsak az AMD nem dob be valami olyat, amire muszáj reagálni.
Egy ideje több adat kering az RTX 5000-es generáció tudásáról, és nagyon úgy fest, hogy az AI-lapkák tűzerejéből lecsorgó gaming fejlesztés zászlóshajója ismét brutális nyers erővel érkezhet. Nem feltétlenül amiatt, mert ez így a legegyszerűbb megoldás gyártási, architektúra-tervezési szempontból a vállalat számára, hanem a zászlóshajó képes egymaga fenntartani az érdeklődést a teljes generáció számára, amit az RTX 4090 tökéletesen teljesített az elmúlt két évben.
Nagyon nem ugyanaz a kereslet akkor, ha van egy folyamatosan vágyott modell (még akkor is vágyott, ha egyébként teljesen irracionális az árazás), mintha az adott kínálat csúcsa mellé picit billegős üzenetek tartoznak, amiket aztán árcsökkentésekkel igyekeznek még erősebbé tenni. A nap végén a sikert mindenki másban méri, és az RX 7900-es duó (illetve egy ideje trió) egyáltalán nem szerepel rosszul, de talán azt túlzás lenne állítani, hogy sokan elájultak volna az XTX erődemonstrációjától, ami a kisebb modellek keresletét segíthetné. A remek árazás már más tészta, az Nvidia azonban láthatóan nem ezen az úton jár; és ez nagyon igaz lehet a Blackwell kódnéven érkező fejlesztésre is.
A két gyártó közti stratégiai különbség pedig picit befagyaszthatja a versenytársi viszonyokat, és várhatóan az RDNA4-nek sem az lesz a célja, hogy porrá zúzza a minden bizonnyal RTX 5090 néven megjelenő csúcstámadást. A reális képalkotásba (nem véletlen e kifejezés használata) viszont alaposan bekavarhat az akkor már igen elterjedt képkockagenerálás, a DLSS 3-3.5 már az idei évben megmutatta, mennyit képes gyorsítani, az FSR 3 pedig 2024 elején gyújthatja be a Radeon-rakétákat; várhatóan e két technológia marketingüzeneteiben óriási csata várható, az Nvidia pedig úgy sem bírja ki, hogy ne tegyen a trónra egy újabb, sok száz tensor-maggal felszerelt GPU-szörnyet. Drága lesz? Még jósnő sem kell ehhez.