A Roblox néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy egy nyílt forráskódú generatív AI-eszköz bevezetését tervezi, ami megkönnyíti a fejlesztést és a tartalomgyártást az átlagfelhasználók számára. A funkció segítségével a játékosok 3D-s környezeteket és objektumokat hozhatnak majd létre egyszerű szöveges utasításokkal - írja az MIT Tech Review.
Az egyelőre még fejlesztés alatt álló funkció jelentősen megkönnyítheti a különböző játékvilágok létrehozásának folyamatát a hatalmas népszerűségnek örvendő online játékplatformon, nem beszélve arról, hogy azok a felhasználók is elmerülhetnének a "fejlesztésben", akik nem rendelkeznek kiterjedt 3D-s tervezési ismeretekkel.
A 3D Foundational Model névre keresztelt eszköz bevezetése a Roblox szélesebb körű, mesterséges intelligenciára irányuló integrációs stratégiájának részét képezi. A vállalat már most mintegy 250 AI-modellt alkalmaz a platformján, köztük egy olyat, ami valós időben figyeli a hangalapú csevegést. A rendszer elsősorban a tartalom moderálásáért felel, és amennyiben kirívó magatartást észlel, megteszi a szükséges intézkedéseket - figyelmezteti, ha pedig úgy ítéli, ki is tiltja a szabályszegő játékosokat.
A Roblox azt tervezi, hogy nyílt forráskódúvá teszi a 3D-s tervezést segítő AI-modelljét, így mindenki hozzáférhet majd.
"Nyílt forráskóddal csináljuk, ami azt jelenti, hogy bárki - beleértve a versenytársainkat is - használhatja ezt a modellt."
- nyilatkozta Anupam Singh, a Roblox AI-részlegének alelnöke.
Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor válik elérhetővé a 3D Foundational Model nevű tervezőeszköz, de a Roblox által közzétett rövid videóban már szemügyre vehetjük, hogy mire számíthatunk a gyakorlatban.