Kétfrontos háború zajlik jelenleg a gamerek lelkéért (és pénzéért): az egyik oldalon nyers erővel, hardveres megoldásokkal próbálnak a gyártók minél többet kihozni a kedvenc videojátékainkból, a másik oldalon pedig a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás erejét felhasználva, felskálázó algoritmusokkal, generált "kamu" képkockákkal tesznek azért, hogy fluidabb legyen az élmény.
Amikor pár éve PlayStation 4 Pro elkezdte használni a checkerboard felskálázást, az PC Master Race tagjai eltartott kisujjal még azt kiabálták, hogy az egész egy nagy átverés, és csakis a natív felbontás adhat a Dark Souls végigjátszásához erőt és mindent lebíró akaratot. Azóta meg itt van nekünk a DLSS, az FSR, az XeSS, a sort pedig hamarosan az ASR, a Microsoft-féle Auto Super Resolution bővíti majd.
Az eddig ismert megoldásokkal szemben a Windows következő, 24H2 néven érkező frissítésébe kerülő technológia nem a videokártyát, hanem a CPU-t hívja segítségül. Az AMD és az Intel is nagy hangsúlyt fektet a mesterséges intelligenciára, erre támaszkodik majd a technológia, ami azokban a játékokban is segíthet, amelyek nem kaptak DLSS vagy FSR támogatást.
Version 24H2 will have an AI "Super Resolution" feature, as previous reports mentioned. Here are some settings for it in Graphics settings - a default toggle and per-app options. (26052) pic.twitter.com/fI9t4ksTWH
— PhantomOcean3 ☃️ (@PhantomOfEarth) February 10, 2024
Egyelőre nem egyértelmű, hogy kinek is szól ez a technológia. Ha ugyanis valakinek elavulófélben lévő, gyenge GPU van a gépében, valószínűleg a processzora sem bivalyerős. Másfelől pedig a régebbi, DLSS nélküli játékok jellemzően saját erőből is jól futnak azon a hardveren, ami az ASR-hez kellhet. Persze a Microsoft nyilván nem véletlenül fejleszti ezt a területet, úgyhogy nagyon kíváncsian várjuk a végeredményt.