A napokban töltötte be a 20-at a videojáték-piac legnagyobb PC-s áruháza, a Steam. A Valve kisebb-nagyobb meglepetésekkel készült ebből az alkalomból, köztük azzal is, hogy mindhárom Steam Deck modell árát mérsékelte. Igaz, a kedvezmény csak átmeneti, de szeptember 21-éig még kihasználhatjuk, és akkor attól függően, hogy melyik típust választottuk, 10, 15 vagy akár 20 százalékot is megtakaríthatunk az eredeti árhoz képest.
Habár nem tartozik szorosan az ünnepségsorozathoz, a Valve az iméntiekkel párhuzamosan nyilvánosságra hozta, hogy előnézeti módban már elérhető a SteamOS 3.5-ös verziója.
A PC-kézikonzol hibrid soron következő nagy frissítése újrakalibrálja a színek alapbeállításait, immáron az sRGB opciót tekintve elsődlegesnek, ami azt eredményezi, hogy a kijelzőn az eddiginél élénkebb és melegebb színeket fogunk látni. A Settings --> Adjust Display Colors menüben ezt még finomhangolhatjuk a Color Vibrancy és Color Temperature opciók csúszkáival, de annak sincs semmi akadálya, hogy visszaálljunk a korábbi beállításokra, ha az új nem nyeri el a tetszésünket.
Szintén újdonságnak számít, hogy a Steam Deck külső kijelzőkön támogatni fogja a High Dynamic Range (HDR) és a Variable Refresh Rate (VRR) megjelenítési opciókat, amennyiben az eszközre csatlakoztatott tévé vagy monitor, valamint az USB-C-adapter ezt lehetővé teszi.
Az imént felsoroltakon túl még számos további fejlesztésekre is számíthatunk, köztük ezekre:
- A Steam Deck hamarabb tér magához alvó módból.
- Nem áll többé a feje tetejére a külső kijelzőre kapcsolt kép, könnyebb lesz zoomolni, nyújtani, méretre igazítani.
- Csökken a késleltetés, ami akkor tapasztalható, hogy az alkalmazás lassabban renderel a kijelző képfrissítési rátájánál.
- A Valve kigyomlálta a bugot, amely extra terhelésnek tette ki a CPU-t egyes programok futtatásakor, amit csak az SMT manuális kikapcsolásával lehetett ellensúlyozni.
A SteamOS 3.5 újdonságainak teljes lajstromát a Steam oldalán találjátok.