Az AMD valamiért hét lakat alatt őrzi az új videokártyáit, és csak a későbbiekben akar majd részletes tájékoztatást adni róluk. Pár címszót és az FSR 4.0 nagy beharangozását megkaptuk, emellett egyes tartalomgyártók már kísérletezhettek az új termékvonallal. Az egyike a korai tesztelőknek kicsit beszédesebb volt a kelleténél, és a szintetikus mérések mellett megosztotta a világgal a játékok alatt nyújtott teljesítmény adatait is.
Az új kártyák közül konkrétan az AMD Radeon RX 9070 XT-ről van szó, amit a Chiphell fórum szivárogtatója (a fórumposztot mostanra törölték) a Black Myth: Wukonggal és a Cyberpunk 2077-tel próbált ki. A kártyát a GeForce RTX 4080 Superrel, valamint az RTX 4070 Ti Superrel állította szembe ray tracing nélkül, és bekapcsolt ray tracing mellett is.
Black Myth: Wukong: ray tracing nélkül, a legmagasabb beállítások mellett
- Radeon RX 9070 XT: 4K (30 fps), 1440p (73 fps), 1080p (97 fps)
- GeForce RTX 4080 Super: 4K (33 fps), 1440p (77 fps), 1080p (99 fps)
- GeForce RTX 4070 Ti Super: 4K (28 fps), 1440p (67 fps), 1080p (87 fps)
Cyberpunk 2077: ray tracing mellett, DLSS nélkül
- Radeon RX 9070 XT: 4K (26 fps), 1440p (52 fps), 1080p (85 fps)
- GeForce RTX 4080 Super: 4K (32 fps), 1440p (65 fps), 1080p (101 fps)
- GeForce RTX 4070 TI Super: 4K (23 fps), 1440p (53 fps), 1080p (87 fps)
Látható, hogy míg ray tracing nélkül az AMD újdonsága lépést tart az Nvidia előző generációs, felső-középkategóriás kártyáival, addig a ray tracing bekapcsolása mellett már jelentősen elmarad tőlük. Ez persze nem fest teljes képet a 9070 XT-ről, lévén az FSR 4.0 és további extra finomítások után lehetősége lesz utolérni az Nvidiát még DLSS mellett is.
Érdekes lesz figyelni az AMD lépéseit a következő napokban: valószínűleg megvan annak az oka, hogy nem akarta nagyon mutogatni még az új kártyákat. Kíváncsian várjuk, hogy mire lesznek majd képesek a ténylegesen végleges formáikban.