Noha a Intel Arc laptopos GPU-k a alulteljesítettek a cég elvárásaihoz képest, a vállalat továbbra sem adja fel, hogy méltó versenytársa legyen a videokártyák piacán az AMD-nek és az Nvidiának. Teszi mindezt annak ellenére, hogy korábban kiszivárgott dokumentumok arra utaltak, hogy akár néhány éven belül befellegezhet a teljes üzletágnak, de ezt augusztusban már cáfolta a vezetőség. Az Intel az Alchemist szériát követően legalább 2025-ig tervez a Battlemage, Celestial és Druid generációkkal, de a fókuszt jelenleg természetesen az Arc Alchemist GPU-k optimalizálására helyezi.
A legutóbb publikált kérdezz-felelek videóban Ryan Shrout és Tom Petersen arról beszélgettek, hogy milyen teljesítményre számíthatunk a régebbi, vagyis pontosabban a DirectX 12-t nem támogató játékok esetében. Kiderült, hogy a fejlesztők még mindig dolgoznak azon, hogy az Arc Alchemist kártyák számára ne okozzon problémát a DirectX 11-es játékok optimális futtatása, viszont a jelenlegi állás szerint erre még nincsen megoldás.
Egy korábbi tesztelés során a Shadow of the Tomb Raider DirectX 12-es verziójához képest a játékot DirectX 11-es verzióban indítva 45%-os teljesítménycsökkenést mértek. Az viszont biztató előjel, hogy az Intel Arc A750 ideális körülmények között a GeForce RTX 3060-at és a Radeon RX 6600 XT-t is felül tudja múlni.
Az Intel a tervek szerint a következő hetekben még több részletet fog megosztani a videokártyák funkcióival és árazásával kapcsolatban.