Hirdetés

Jönnek az AI-generált karakterek és küldetések az xboxos játékokba



|

Egy új partnerség lehetővé teszi, hogy a fejlesztők a mesterséges intelligenciára bízzák a munka egy részét.

Hirdetés

Habár a mesterséges intelligencia most a teljes tech szektor aktuális kedvence, kevés szereplő kattant rá annyira a témára, mint a Microsoft. A redmondiak 10 milliárd dollárt fektettek az egész lázat elindító OpenAI-ba (ChatGPT), majd a korszellemet meglovagolva a Bing keresőt és a Windowst is generatív AI-funkciókkal turbózták fel.

Az MI-offenzíva pedig most a vállalat játékipari üzletágát, az Xbox platformot is elérte, ahol a haladás jegyében algoritmusokkal generált tartalmakkal üthetik fel a játékokat.

Hirdetés

A Microsoft ugyanis nemrég a saját fejlesztői blogján jelentette be, hogy többéves partnerséget kötött az Inworld AI nevű céggel, melynek technológiájára építve a fejlesztők a jövőben AI-generált karaktereket, sztorikat és küldetéseket is építhetnek a játékaikba.

"Az Xboxnál hiszünk abban, hogy jobb eszközök birtokában a fejlesztők még rendkívülibb játékokat készíthetnek. Ez a partnerség összehozza az Inworld szakértelmét a generatív AI modellekkel való munkában a karakterfejlesztés terén, a Microsoft élvonalbeli felhőalapú AI megoldásait, beleértve az Azure OpenAI szolgáltatást, a Microsoft Research technikai meglátásait a játék jövőjéről, valamint az Xbox-csapat erősségeit a minden fejlesztő számára elérhető és felelős alkotói eszközök forradalmasításában."

- méltatja az összefogást Haiyan Zhang, az Xbox játékipari mesterséges intelligenciáért felelős igazgatója. Az Inworld AI bevonásával megalkotott eszközkészlet alapvetően két részből áll. Az egyik az "AI desing copilot" néven futó rendszer, amely a "kreatív ötletek felfedezésében" hivatott segíteni a fejlesztőket azáltal, hogy puszta szöveges parancsok alapján részletes forgatókönyveket, párbeszédfákat, küldetéseket és egyéb dolgokat hoz létre.

A másik pedig egy mesterséges intelligencia-alapú karaktermotor, amely az adott címbe integrálva dinamikusan generált narratívákkal szolgál, köztük küldetésekkel, történetekkel és párbeszédekkel. Aki ezt olvasva a minőség romlásától tart, az abban még kapaszkodhat, hogy az új AI-megoldások alkalmazása nem kötelező, így teljesen a fejlesztőkön múlik, hogy milyen mértékben hagyatkoznak a gépileg létrehozott tucattartalmakra.

A redmondiak persze nem az egyetlenek, akik szívesen az MI-re bíznának néhány rutinfeladatot, hiszen például a játékipar egyik jelentős szereplője, a Ubisoft is ezzel próbálkozik a korábban bejelentett Ghostwriter AI formájában.

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.