Sokan várják már, hogy kiderüljön, mit tervez az AMD ray tracing terén. Azt már megerősítette a cég, hogy támogatja majd a technológiát minden játékban, amiben nincsenek szabadalmaztatott API-k és kiegészítők (például NVIDIA DirectX RTX vagy Vulkan RTX). Azt is elárulták, hogy az iparági szabványokat támogatják majd, vagyis a Microsoft DXR API-t és a Vulkan ray tracing API-t.
Mindkettő egyre népszerűbb, a Radeon RX 6000-es széria érkezésével pedig több fejlesztő foglalkozhat az NVIDIA házon belüli megoldása mellett ezekkel is.
A VideoCardz ismét beszerzett egy hivatalosnak kinéző AMD-s prezentációdarabot, ami a Radeon RX 6800 XT ray tracing-teljesítményét mutatja öt DXR-kompatibilis játékban: Battlefield V, Call of Duty MW, CRYSIS Remastered, Metro Exodus és Shadow of the Tomb Raider.
A teszteket 1440p-s felbontás, Ryzen 9 5900X CPU és 16 GB DDR4-3200-as RAM mellett, ultra beállításokon végezték. A ray tracinget támogató játékokban a hardveres gyorsításért RA számítási egységek felelnek, az RX 6800 XT-be ebből 72 jutott.