A napokban a Microsoft Surface-széria vezetésével sorban bemutatkoztak az első olyan laptopok, amelyekben már a Qualcomm neurális feldolgozóegységgel ellátott, Arm-alapú Snapdragon X és X Elite processzorok dolgoznak, nagy hangsúllyal a produktivitást segítő mesterséges intelligenciás funkciók helyi elvégzésén.
A Copilot+ PC-nek hívott termékkategória sikere érdekében azonban a redmondiak nemcsak a munkára, hanem a játékosokra is gondoltak, az érintett gépeken futó Windows 11 ugyanis egy rendszerszintű felskálázási technológiát is támogatni fog, melynek időközben a követelményei és a kompatibilis címek listája is ismertté váltak.
Az Nvidia DLSS és az AMD FSR nyomdokaiban járó AutoSR (Automatic Super Resolution) automatikusan csökkenti a játékok renderelési felbontását a képkockasebesség növelése érdekében, majd mesterséges intelligenciát vet be a nagy felbontású grafika javításához, ez pedig a redmondiak ígérete szerint simább és részletesebb látványt eredményez.
A bemutató óta a vállalat a támogatási oldalán közölte az Automatic Super Resolution követelményeit, melyek alapján valóban csak a Snapdragon X SoC-vel szerelt Copilot+ kategóriás számítógépekkel lesz kompatibilis a funkció, további feltételek pedig a Windows 11 várhatóan ősszel megjelenő 24H2-es verziója és egy legalább 1080p-s felbontású kijelző megléte.
Bizonyos játékok esetében alapértelmezetten aktiválva lesz a felskálázás, míg más címeknél manuálisan kell engedélyezni a Gépház > Kijelző > Grafika > Egyéni beállítások alkalmazásokhoz menüben, ahol konfigurálásra is lesz lehetőség. Ami pedig a hivatalosan támogatott, vagyis a Microsoft által tesztelt és hitelesített címeket illeti, ezek köre egyelőre meglehetősen szűkös:
- 7 Days to Die
- BeamNG Drive
- Borderlands 3
- Control
- Dark Souls III
- God of War
- Kingdom Come: Deliverance
- Resident Evil 2
- Resident Evil 3
- Sekiro: Shadows Die Twice
- Sniper Ghost Warrior Contracts 2
- The Witcher 3: Wild Hunt
A jó hír viszont, hogy a Snapdragon X chipeket fejlesztő Qualcomm létrehozott egy Spandragon Dev Kit nevű eszközt, amivel a fejlesztők minimális erőfeszítéssel portolhatják a játékaikat az Arm-architektúrára, a remények szerint jelentősen kiszélesítve a repertoárt. A Baldur's Gate 3 és a Borderlands 3 esetében már akcióban is láthattuk a megoldást, egyelőre biztató eredménnyel.
A Microsoft és a Qualcomm tehát mindent elkövetnek, hogy az Arm-re való átnyergelés a gaming terén se járjon túl nagy kompromisszumokkal, ám azt majd a független tesztek fogják eldönteni, valóban jól muzsikálnak-e a Copilot+ PC-k ebből a szempontból.