Manapság már egyáltalán nem számít luxuscikknek az SSD, amivel klasszisokkal gyorsabb írási és olvasási sebességeket érhetünk el, mint korábban a HDD-kkel, a helyzet azonban az, hogy a korosodó technikának is még sokáig helye lesz a PC-kben, hiszen akik nagy könyvtárat akarnak maguknak offline fenntartani, és nem kívánnak vagyonokat elkölteni a 2-4 TB-os SSD-kre, azoknak nincs más választása.
Nekik és a kizárólag HDD-t használóknak is fontos a DirectStorage SDK legújabb verziója.
A Microsoft által fejlesztett DirectStorage technológia célja, hogy jelentősen lerövidítse a töltési időket. Ez az Xbox Series gépekben már jól vizsgázott, PC-kre azonban még mindig várjuk, hogy igazán betörjön a technológia, hiszen ezt a fejlesztőknek kell implementálniuk a játékaikba. A Microsoft sok visszajelzést kapott, hogy az NVMe eszközökön túl a HDD-k is gyorsulhatnának a DirectStorage-nek köszönhetően, a redmondi mérnökök pedig most eleget tettek a kérésnek.
Ugyan a DirectStorage egyébként az első pillanattól támogatta a HDD-ket is, azok más kódot igényeltek, mint az NVMe SSD-k, a legújabb, 1.2-es SDK-ban azonban már ugyanazzal a kóddal bírható működésre a DirectStorage, akár SSD-re van telepítve a játék, akár HDD-re.
Bár ez mind remekül hangzik, és a fejlesztéseknek köszönhetően biztosan több fejlesztőcsapat gondolkodik majd el a technika alkalmazásán, egyelőre egyedül a Forspoken támogatta PC-n a DirectStorage technológiát. Ott mondjuk elég jól működött, a tesztek alapján akár 30%-kal is gyorsulhatott a betöltési idő, szóval izgatottan várjuk az új, támogatott címeket.