Hiába várták sokan, a csúszások miatt az Intel még mindig nem árasztotta el a világot a diszkrét GPU-ival, Kínában viszont már kapható a kékek belépő szintű asztali videokártyája, az Arc A380, így annak rendje s módja szerint rá is vetették magukat a független tesztelők.
A GUNNIR-féle kiadással készült első benchmark eredmények alapján azonban nagyon úgy tűnik, hogy jelenlegi formájában nem ez a kártya a legjobb menekülőút az Nvidia és az AMD méregdrágán beszerezhető hardverei elől, a vas videójátékos teljesítménye ugyanis elmarad a riválisok budget ajánlataitól.
Az alábbi ábrán az Arc A380, az AMD Radeon RX 6400 és a GeForce GTX 1650 teljesítményét láthatjuk sorrendben a következő játékokban: League of Legends, Grand Theft Auto V, PUBG, Shadow of the Tomb Raider, Forza Horizon 5 és Red Dead Redemption 2. Ahogy azt a számok mutatják, az Arc sehol sem éri el a pirosak és a zöldek - egyébként nem túl izmos - alapmodelljeinek teljesítményét.
A 3DMARK Time Spy szintetikus teszt viszont már biztatóbb képet mutat, az Arc A380 itt 5170 pontot szerzett, lepipálva még az AMD Radeon RX 6500 XT-t is. Ebből persze arra következtethetünk, hogy az Intelnél a tesztre optimalizálták a drivert, ám ez egyben azt is jelzi, hogy sok lehetőség rejlik még a szoftveres csiszolásban.
Hasonló képet mutat a 3DMARK Port Royal teszt is, amely a valós idejű ray tracing képességeket teszi próbára. A GTX 1650 itt értelemszerűen kiesik, az AMD RX-széria képviselői viszont jóval gyengébben szerepelnek, mint az Arc A380.
Ezek még csak az első eredmények, és nem is véletlen, hogy az Intel csupán a kínai piacra eresztette rá a hardvert, vagyis a globális rajtig még sokat javulhat a helyzet a driverek tökéletesítésével.