A hardverpiac egyik legizgalmasabb szegmensévé vált az utóbbi néhány évben a kézi konzoloké, ahol hagyományos konzolgyártók és a PC-s piac szereplői találkoznak szoftveróriásokkal. Egyre többen szeretnének maguknak kihasítani egy szeletet a tortából, és ezért nem restek összefogni sem, elvégre együtt nagyobb eséllyel arathatnak sikert ott, ahol magányosan talán elbuknának.
Ebben a szellemben született meg az Intel és a Tencent együttműködése is, amely egy most még kísérletinek számító (értsd: egyáltalán nem biztos, hogy piacra dobják valaha is, vagy ha mégis, akkor pontosan ebben a formában) handheld az eredménye.
A Sunday Dragon 3D One fantázianevet viselő eszköz a Nintendo Switchhez hasonlóan lecsatolható irányítókat kapott, de a legizgalmasabb nem ez benne, hanem az Intel Core Ultra 7 285V APU hajtotta 11 hüvelykes panel, amely nemcsak hogy jóval nagyobb a konkurensek megoldásainál, de szemüveg nélküli 3D-s látványt ígér. A kínai ITHome beszámolója szerint 120 Hz-en frissít a szemmozgás-érzékelővel ellátott kijelző, amely képátlapolással dolgozó algoritmus segítségével teremti meg a térhatást. A technológiát támogató, emiatt külön optimalizációra szoruló játékok közül a Path of Exile-t nevesítették elsőként.
Az eddigi mérések alapján Sunday Dragon 3D One erőforrása kétszer gyorsabb Steam Deckben és az eredeti ASUS ROG Ally-ban dolgozó APU-nál, ehhez pedig 32 GB LPDD5X RAM társul, hogy ne legyen gond a játékok teljesítményével. A tárhely 1 TB, ám azt még nem tudni, hogy milyen operációs rendszert engedett fel rá a Tencent és az Intel párosa, sem azt, hogy mekkora az akkumulátor, és meddig bírja. Mindössze annyi derült ki eddig az utóbbiról, hogy 100 W-tal tölthető.
Ami a vezérlést illeti, azért elsősorban a lecsatolható kontrollerek felelnek, ám mivel úgy fest, hogy Type-A és Type-C USB bemenetek is helyet kaptak a kézi konzolon, feltehetően az egér és a billentyűzet, esetleg más kontroller használata is támogatott.