Miután 2020-ban, a koronavírus-járvány nyugati berobbanásakor mindenit arra biztattak, hogy maradjon otthon, sokan fektettek gaming PC-jük fejlesztésébe, elképesztő növekedést hozva a szegmensnek, amihez hozzájárultak az otthoni munkához vett eszközök is. Ez folyamat nem állt meg 2021-ben sem, igaz, az amerikai fogyasztói szokásokat vizsgáló NPD Group kimutatása szerint lassult a PC-s játékos piac erősödése.
A cég beszámolója szerint az iparág tavaly 5,74 milliárd dollárnyi forgalmat generált az USA-ban, a növekedést pedig elsősorban a komplett gépek (legyen szó asztali konfigurációkról, vagy laptopokról) és a mikrofonok eladásai adták. Ezekből a 2020-as bevételhez képest 38, 29, és 25 százalékkal nagyobb értékben adtak el, a darabszámok tekintetében a mikrofonok után a monitorok és a notebookok produkálták a legnagyobb előrelépést, ezekből 27, 17, és 16 százalékkal többet vittek haza a vásárlók.
A bevételek mindent egybevéve negyedével nőttek 2020-hoz képest, de ehhez nem csak a hardveres fejlesztések járultak hozzá. Jobban fogytak a játékok is, a digitális tartalmak forgalma öt százalékkal ugrott meg, elérve a 7,9 milliárd dollárt. Ez pedig a gamerek szokásain is meglátszott, az NPD Group felmérése alapján átlagosan a tavalyinál hetente hatvan perccel többet, 7,7 órát játszottak PC-jükön a válaszadók. A növekedés tehát nem torpant meg a chiphány és a könnyfakasztó GPU-árak ellenére sem, ám az NPD szerint jövőre a mostani csúcshoz képest már négy százalékos visszaesés várható, igaz, ez a korábbi évekhez mérten még mindig kimagasló keresletet jelent.