A TikTok Kínán kívül már 41 millió napi aktív felhasználóval rendelkezik, de hamarosan kezdhet ezek miatt aggódni. A YouTube dolgozik ugyanis a szolgáltatás riválisán. Tulajdonképpen nem önálló termékről van szó, hanem egy különálló funkció formájában építik majd be a mobilos YouTube-ba, legalábbis a jelentések szerint ez a pillanatnyi terv. Mivel a TikTokon elképesztően népszerű dolognak számítanak a feléneklős videók, ezért a YouTube a saját, licencelt zenei katalógusát is bevetné a harcban.
A TikTokot egyébként már többen próbálták megállítani. A Facebook Lasso appja azonban eddig nem igazán érdekelt senkit, és az Instagram, valamint a Snapchat sem járt sikerrel, pedig igyekeztek egyes funkciókat átvenni a riválistól. Az egykori Vine alapítói a Byte nevű termékkel próbálkoznak, a kezdeti sikerek ellenére viszont még nem sláger a platform. És akkor most jön a YouTube, ahol még csak tervekről tudni, de hátha nekik sikerül közel kerülni a jelenlegi tinikedvenc sikeréhez. Mondjuk az új funkció neve kissé érdekesre sikerült: a Shorts ugyanis persze utal a rövid videós tartalmakra, de angolszász területen shorts-nak hívják a rövidnadrágot is. Ha felveszel egy vicces videót, feltöltenéd a kisgatyára? Sebaj, furább nevű termékek is lettek már sikeresek a történelemben.
Az elmúlt 12 hónap során a TikTokot 842 millió alkalommal töltötték le az Apple és a Google alkalmazásboltjaiból. A szakértők szerint ha valamelyik cégnek, akkor a YouTube-nak biztosan van esélye arra, hogy megszorongassa a TikTokot, elvégre a Google tulajdonában lévő platform csak a reklámokból több mint 15 milliárd dollárt szerzett tavaly. A TikTok in-app vásárlásai 2019-ben 177 millió dolláros árbevételt generáltak.
A YouTube Shorts a hírek szerint még idén megérkezik. Ti használnátok egy kifejezetten rövid, vicces videócskák megosztására szolgáló új YouTube kiegészítőt? Vagy maradnátok a TikToknál? Esetleg azok közé tartoztok, akik szerint minden ilyen app az ördögtől való? Mondjátok el a véleményeteket kommentben!