Amikor valaki elindítja a YouTube appot, vagy böngészőben belép a videómegosztó főoldalára, egy olyan válogatás fogadja, amelyet a rendszer állít össze számára. Ez az ajánló sokféle kritérium alapján formálódik, szerepet játszik benne többek között az, milyen csatornákra iratkoztunk fel, milyen videókat néztünk, kedveltünk és kommenteltünk, valamint a régiónkban mik a népszerű tartalmak.
Ez viszont sokélű fegyver, hiszen a YouTube algoritmusa sem tévedhetetlen: ha például kedveljük a Fish nevű zenekart, simán előfordulhat, hogy halakkal kapcsolatos videókat is feldob majd, hogy egy elvetemült példával éljünk. Eddig ez ellen nem sokat tehettünk, legfeljebb nem indítottuk el a minket mégsem érdeklő tartalmakat, hátha "tanul belőle a gép", de hamarosan ennél többet tehetünk majd annak érdekében, hogy finomhangoljuk a rendszert.
A YouTube hivatalos blogján megjelent bejegyzés szerint az újrafaragott ajánlórendszerben sokkal több befolyásunk lesz arra, hogy milyen videókat dobjon fel számunkra a kezdőoldal, és használat közben milyen további ajánlókkal találkozzunk.
Egyrészt kategóriákat láthatunk majd az addigi tevékenységünk alapján, és ezekre kattintva is megadhatjuk, melyik érdekel valóban (itt például kilőhetjük a Fish és a halak kapcsán előcincált problémát). Emellett pedig az ajánlók között megjelenő videókat egy felugró menüben megjelölhetjük az eddigi "nem érdekel" mellett már úgy is, hogy a "nem ajánlott csatorna" opciót választjuk. Ekkor az adott feltöltő tartalmait a továbbiakban nem dobja elénk a YouTube ajánlója (de persze ettől az adott csatornát nem tiltják le, vagy minősítik vissza, egyszerűen csak a rendszer megjegyzi, hogy erre mi éppenséggel nem vagyunk kíváncsiak).
Emellett az ajánlott videók alatt egy olyan sor is feltűnik majd, ami rávezethet arra, miért is bukkant fel előttünk, például jelzi, ha egy általunk követett csatorna sok nézője a felajánlott videó készítőjét is követi. Értelemszerűen ettől egyrészt azt remélik a YouTube fejlesztői, hogy kevesebbszer találkozunk felesleges, számunkra érdektelen, vagy egyenesen taszító videókkal, másrészt pedig így esélyesebb, hogy több időt töltenek majd a YouTube-on a felhasználók, hiszen egy adott tartalom megnézése után szívesebben folytatják egy jól célzott ajánlott videóval.