A banki adatokra utazó adathalász csalások olyanok, mint a rádiók legelcsépeltebb slágerei: hiába ismerjük már oda-vissza őket, valahogy mindig akadnak, akik vevők rájuk, ezért valószínűleg sosem fogunk megszabadulni tőlük.
Néhány napja arról számoltunk be, hogy a figyelmetlen áldozatokra leső elkövetők az Erste Bank nevében kínálgatnak pénzt, most pedig az OTP Bank ügyfelei kerültek sorra, akiktől e-mailben próbálnak belépési információkat kicsalni.
A 24.hu beszámolója szerint a csalók ezúttal is a célpontjaik megijesztésével próbálkoznak. Az OTP nevében küldött levelükben az áll, hogy a címzettek számlája felfüggesztésre került.
"Tisztelt ügyfelünk, a számláját felfüggesztettük, mert hibát találtunk a számlázási címében. A hiba oka ismeretlen, de biztonsági okokból ideiglenesen felfüggesztettük a fiókját."
-riogat az átverős e-mail. A hazugságot az ilyenkor szokásos link követi, amelyre kattintva feloldhatjuk az állítólagos zárolást, ehelyett azonban csak annyi történik, hogy a támadók boldogan bezsebelik a belépési adatainkat.
Ahogy arra az OTP Bank rendszeresen figyelmezteti az ügyfeleit, a hasonló próbálkozásoknak sosem szabad bedőlni, érkezzenek akár SMS-ben, e-mailben vagy telefonhíváson keresztül. A pénzintézet ugyanis kizárólag a saját belépési felületein kéri a bejelentkezéshez szükséges adatokat, más csatornákon nem találkozhatunk ilyen felszólítással.
"Az OTP Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér Öntől jelszavakat vagy PIN-kódokat, sem más bizalmas adatokat. A bank munkatársai kizárólag akkor kérhetnek Öntől személyes adatokat, ha egy konkrét, folyamatban lévő ügyben keressük Önt, az Ön által megjelölt módon."
Aki többet szeretne tudni az adathalászat gyakori elkövetési módjairól és a megfelelő védekezésről, az az OTP weboldalán részletesen tájékozódhat a témában, ahol az aktuális csalásokra is felhívják a figyelmet. A bank emellett a korábbi átveréseket is archiválja, amelyek ide kattintva érhetők el.