Nagyjából a deepfake tartalmak felbukkanásának első pillanatától nyilvánvaló volt, hogy a mesterséges intelligencián alapuló technológia rövid úton népszerűvé válik majd az internetes csalók körében, az elmúlt hónapokban pedig több eset is igazolta ezt a borúlátó várakozást. A kiberbűnözők ugyanis sorban élnek vissza különböző ismert arcok képmásával, így reklámozott például Tom Hanks fogászati termékeket, és így húzza le most a rajongóit Taylor Swift is, méghozzá drága konyhai kiegészítőkkel.
Elsőként a The New York Times számolt be a legújabb csaló hirdetési kampányról, amelyben a népszerű énekesnő hamisított, gépileg generált hangon megszólaló videókon ígérte, hogy a francia-belga Le Creuset márkával összefogásban ingyen edénykészleteket oszt szét a rajongói között. A "swiftieknek" ehhez csak el kellett látogatniuk egy weboldalra, és elég kifizetniük a közel 10 dolláros szállítási díjat.
A nagyjából 3500 forintos összeg azonban csak a kezdet volt, a reklámnak bedőlők bankkártyáját ugyanis ezt követően további levonásokkal is megterhelték. A hirdetések a Facebookon, az Instagramon és a TikTokon is felbukkantak, így összességében emberek százmillióihoz juthattak el. A csalókat segítette, hogy a Swift korábban valóban kötött együttműködéseket a Le Creuset-vel, amelynek kapcsán felhasználható videós anyagok is rendelkezésükre álltak, ám ezúttal maga a gyártó is megerősítette, hogy szó sincs osztogató akcióról.
Ha tehát ti is összefutnátok a luxusfazekakkal házaló Taylor Swifttel, vagy más, gyanúsan nagylelkű celebbel, akkor érdemes átgondolni, hogy hiteles akcióról van-e szó.