Az egész világ megdöbbent, amikor tavaly kiderült, hogy Elon Musk 44 milliárd dollárért, azaz csaknem 16 ezer milliárd (!) forintért megvásárolja a Twittert. Azóta rengeteg hír született arról, hogy micsoda ámokfutás zajlik azóta is a cégnél, ahonnan már a felvásárlás hírére menekülni kezdtek a hirdetők, ez pedig csak fokozódott, amikor Musk valóban beült a cég vezérigazgatói székébe.
Finoman szólva sem az évszázad üzlete volt ez a dél-afrikai származású milliárdos számára, akinek azóta több adag Tesla-részvényt is el kellett adnia, hogy finanszírozni tudja a Twitter működését. Az Engadget azonban most arról számolt be, hogy Musk maga is csupán húszmilliárd dollárra értékeli jelenleg a céget.
Ez az információ egy, a Twitter alkalmazottainak küldött emailben szerepelt, amelyben a cégvezető arra figyelmeztette a munkavállalókat, hogy a közösségi oldal jelenleg is bizonytalan anyagi helyzetben van. Musk azt is megemlítette, hogy a közelmúltban olyan gyászos volt a helyzet, hogy egy ponton a Twitter mindössze négy hónapra volt a teljes anyagi csődtől.
A cégtől kiszivárgott információk szerint Musk egyébként komoly potenciált lát a cégben, ugyanis azt írta az alkalmazottaknak, hogy világos, de rögös utat lát, amely elvezeti őket oda, hogy a Twitter értéke elérje a 250 milliárd dollárt. Összehasonlításként, a Twitternél jóval több felhasználót - és nem utolsó sorban hirdetőt - kiszolgáló Facebook anyacégét, a Metát 2023-ban bő 562 milliárd dollárra értékelték.
Ha sikerülne Musk mesterterve, ez azt jelentené, hogy a Twitter részvényeinek az ára megtízszereződik. Az általa említett húszmilliárd dolláros érték egyébként több, mint a Snapchat anyacégének, a Snap-nek az értéke, amely egyébként 140 millióval több felhasználót szolgál ki naponta.
Mindezek fényében kérdéses, hogy egyáltalán lehetséges-e oda eljutni, ahová Musk szeretne, különösen, hogy az év elején a cég bevétele 40 százalékkal kevesebb volt, mint egy évvel korábban, a helyzeten pedig nem segített a twitteres felhasználók hitelesítésére használt kék plecsnis rendszer , a Twitter Blue átalakítása, amelynek eredményeként számtalan cég hagyta ott a közösségi oldalt.