Hirdetés

Vérfagyasztóan sokat bukott Elon Musk a Twitteren



|

Az oldal jelenleg feleannyit sem ér, mint amikor tavaly felvásárolta.

Hirdetés

Az egész világ megdöbbent, amikor tavaly kiderült, hogy Elon Musk 44 milliárd dollárért, azaz csaknem 16 ezer milliárd (!) forintért megvásárolja a Twittert. Azóta rengeteg hír született arról, hogy micsoda ámokfutás zajlik azóta is a cégnél, ahonnan már a felvásárlás hírére menekülni kezdtek a hirdetők, ez pedig csak fokozódott, amikor Musk valóban beült a cég vezérigazgatói székébe.

Finoman szólva sem az évszázad üzlete volt ez a dél-afrikai származású milliárdos számára, akinek azóta több adag Tesla-részvényt is el kellett adnia, hogy finanszírozni tudja a Twitter működését. Az Engadget azonban most arról számolt be, hogy Musk maga is csupán húszmilliárd dollárra értékeli jelenleg a céget.

Ez az információ egy, a Twitter alkalmazottainak küldött emailben szerepelt, amelyben a cégvezető arra figyelmeztette a munkavállalókat, hogy a közösségi oldal jelenleg is bizonytalan anyagi helyzetben van. Musk azt is megemlítette, hogy a közelmúltban olyan gyászos volt a helyzet, hogy egy ponton a Twitter mindössze négy hónapra volt a teljes anyagi csődtől.

Hirdetés

A cégtől kiszivárgott információk szerint Musk egyébként komoly potenciált lát a cégben, ugyanis azt írta az alkalmazottaknak, hogy világos, de rögös utat lát, amely elvezeti őket oda, hogy a Twitter értéke elérje a 250 milliárd dollárt. Összehasonlításként, a Twitternél jóval több felhasználót - és nem utolsó sorban hirdetőt - kiszolgáló Facebook anyacégét, a Metát 2023-ban bő 562 milliárd dollárra értékelték.

Ha sikerülne Musk mesterterve, ez azt jelentené, hogy a Twitter részvényeinek az ára megtízszereződik. Az általa említett húszmilliárd dolláros érték egyébként több, mint a Snapchat anyacégének, a Snap-nek az értéke, amely egyébként 140 millióval több felhasználót szolgál ki naponta.

Mindezek fényében kérdéses, hogy egyáltalán lehetséges-e oda eljutni, ahová Musk szeretne, különösen, hogy az év elején a cég bevétele 40 százalékkal kevesebb volt, mint egy évvel korábban, a helyzeten pedig nem segített a twitteres felhasználók hitelesítésére használt kék plecsnis rendszer , a Twitter Blue átalakítása, amelynek eredményeként számtalan cég hagyta ott a közösségi oldalt.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.