Már csak az idősebb olvasóink emlékezhetnek azokra az időkre, amikor a videojátékok még leginkább a gyerekeket és egy többé-kevésbé szűk szubkultúrát célozták, ma viszont már nem csak az időben vagyunk távol ettől a kortól, hiszen a digitális szórakoztatás ezen interaktív formája már mindenhol és minden korosztályban megvetette a lábát, így nagyobb üzlet, mint valaha.
Remekül bizonyítja ezt, hogy az utóbbi években az Apple és a Netflix is saját játékkatalógust tett elérhetővé, nemrég pedig a Discord jelentette be, hogy egy alkalmazás-ökoszisztémát hoz létre, nagy hangsúllyal a játékokon. Ezzel azonban még nincs vége, mivel most egy váratlan szereplő is mocorogni kezdett.
Elsőként egy független fejlesztő, Nima Owji fedezte fel, hogy a Microsoft tulajdonában lévő LinkedIn is integrált játékokon dolgozik, amelyekről néhány képernyőfotót is közölt az X-en. A screenshotok alapján szimpla címekről van szó, amelyeknek közösségi vonatkozást ad, hogy kiírják az adott játékot kipróbáló kapcsolataink számát és a cégünk/munkáltatónk helyezését a ranglistán.
BREAKING: #LinkedIn is working on IN-APP GAMES!
— Nima Owji (@nima_owji) March 16, 2024
There are going to be a few different games and companies will be ranked in the games based on the scores of their employees!
Pretty cool and fun, in my opinion! pic.twitter.com/hLITqc8aqw
A LinkedIn valószínűleg az utolsó platform lenne, amitől egy ilyen lépést várnának a felhasználók, hiszen egy álláskereső- és professzionális kapcsolatépítő szolgáltatásról van szó, a TechCrunch kérésére viszont a cég megerősítette, hogy valóban játékokkal bővítik az elérhető funkciók körét, és még néhány aktuálisabb képpel is szolgáltak a portálnak, amelyek egy fokkal csiszoltabb állapotot tükröznek, mint Owji galériája.
A közösségi oldal szóvivője elárulta, hogy reményeik szerint a játékok nemcsak a szórakozásra, hanem a kommunikációra és a kapcsolatépítésre is új lehetőségket teremtenek a felhasználóknak, az viszont továbbra is titok, hogy mikor kerülhet sor az éles rajtjukra, továbbá azt sem kommentálta a cég, hogy az egyébként komoly játékipari erőforrásokkal bíró anyavállalat, a Microsoft is részt vesz-e a LinkedInre szóló címek kifejlesztésben.