Május másodikán lesz három hónapja, hogy az Apple az Egyesült Államokban piacra dobta a Vision Pro headsetet, amely a maga 3500 dolláros árcédulájával egyértelműen a prémium kategóriában versenyez, ahhoz passzoló 4K-s OLED-kijelzőket, 14 beépített kamerát, LiDAR szkennert és 16 GB memóriát biztosítva.
Ahogyan az várható volt, az eszköz megjelenését követő napokban az almás sisak uralta a tech közbeszédet, és mintha még az utcákat is ellepték volna az első vásárlók, két héttel később viszont már inkább a visszaküldésekről lehetett hallani, azóta pedig tovább csökkenhetett az érdeklődés a termék iránt.
Mark Gurman ugyanis a legújabb hírlevelében azt írja, hogy értesülései szerint jelentősen visszaesett azoknak a száma, akik Vision Pro-bemutatót kérnek az Apple üzleteiben, a jelentkezők pedig sokszor fel sem bukkannak a megbeszélt időpontban. A Bloomberg elemzője emellett úgy tudja, hogy "legalábbis egyes helyeken" az eladások napi néhány darabról heti néhány darabra estek vissza.
Az Apple ezért befűtötte a marketinget, és a weboldala tetején egy kiemelt Vision Pro-promóciót helyezett el, amit Gurman a legagresszívebb reklámként jellemez a forgalmazás februári kezdete óta. A kevert valóságra fókuszáló headset iránti lanyha érdeklődés mögött azok az indokok állhatnak, amelyek az első tesztekben is visszatérő elemek voltak.
A korai vélemények ugyanis forrástól függetlenül egyetérteni látszottak abban, hogy habár a Vision Pro lenyűgöző hardvert kínál, nehéz helyet találni neki a mindennapi életben, pláne a 3500 dolláros ára tükrében. Gurman ennek kapcsán most saját magára hivatkozik: elmondása alapján a kezdeti napi rendszeres használata az újdonság varázsának elmúltával heti 1-2 alkalomra csökkent.
Szerinte olyan tényezők állnak a siker útjában, mint a külső akkumulátor és a komplex kezelőfelület, ami miatt a laptopok és az okostelefonok jóval vonzóbbak a hétköznapi feladatok elvégzésében, továbbá az elemző egy "gyilkos alkalmazást" is hiányol, amely vonzóbbá tehetné a Vision Prót. A termék előtt mindenesetre még mindig ott a nemzetközi rajt, ami újabb lökést adhat az eladásoknak, illetve a várakozások szerint az Apple jövőre egy új, megfizethetőbb generációval jelentkezik.
Addig is pedig az orvosok lehetnek az almás újdonság legnagyobb rajongói, a headset ugyanis a jelek szerint remekül teljesít a műtéti beavatkozások során.