Nemrégiben számoltunk be arról, hogy október 1-jén az Apple alkalmazásboltjának, az App Store-nak egy technikai hibája miatt több magyar ügyfélnek is indokolatlanul, vásárlás nélkül terhelték meg a bankkártyáját. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) hamar értesült a problémáról, és jelezte, hogy megkezdte a szükséges lépéseket az ügy rendezésének érdekében.
Az MNB a minap közleményében erősítette meg, hogy egyetlen magyart sem ért kár a mostani incidens során, köszönhetően a gyors reakciónak és a Magyar Bankszövetséggel közösen végrehajtott intézkedéseknek.
A hónap elején az App Store zavarának köszönhetően az ügyfelek azt tapasztalták, hogy kétszer terhelték meg őket egy vásárlásért. Mint kiderült, a probléma több százezer hazai banki tranzakciót érintett, viszont az Apple-től kapott digitális adatok alapján október 3-ig minden elszámolást sikerült rendezniük a pénzintézeteknek.
Ez elméletben azt jelenti, hogy mostanra minden hazai hitelintézetnél helyreállt a rend - az érintett ügyfelek erről számlatörténetükben digitálisan (mobil- vagy internetbankjukban), valamint telefonon vagy személyesen tudnak meggyőződni.
Az ügy kapcsán az OTP Bank arra kérte Mastercard és Visa kártyás ügyfeleit, hogy ellenőrizzék Apple-előfizetéseiket, és ha eltérést találnak, akkor értesítsék a bank ügyfélszolgálatát a probléma rendezésének érdekében.
Az Apple hibája Magyarország mellett további 20 állam ügyfelei körében ütötte fel a fejét.