Alapvető szabály, hogy legyünk szkeptikusak, amikor egy telefonáló valamely szolgáltató munkatársának kiadva magát személyes adatainkra pályázik - sok cég és bank eleve felhívja a figyelmet, hogy nem szokott telefonon bizalmas információkat kérdezni. Az MKB Bank hívta fel a figyelmet egy régi-új csalási módszerre, mellyel az ő ügyfeleiket támadják.
A csalók felhívják az ügyfeleket, elhitetik velük, hogy az ügyfélszolgálatról telefonálnak, és azt állítják, a hívott fél bankkártyás költései elutasításra kerültek.
Ennek nyomán bankszámla adatokat, belépési kódokat kérnek, vagy banki programnak álcázott kémprogram telepítésére buzdítják az áldozatot. Nem csak az MKB Bank ügyfelei érintettek, és nem csak ezen pénzintézet nevét használják a hívások során.
A bank arra hívja fel a figyelmet, hogy sem ők, sem más pénzintézetek nem kérnek telefonon vagy e-mailben banki azonosító adatokat és jelszavakat. Ha valaki úgy gondolja, áldozattá válhatott, azonnal keresse fel az ügyfélszolgálatot, ahol készen állnak a szükséges lépések megtételére.