Habár a Tesla már 2003 óta létezik, a vállalat végül a 2012-ben piacra dobott Model S típussal vált világhírűvé, amely nemcsak az elektromos autók forradalmának adta meg a kezdőlökést, de a fedélzeti infotainment rendszerek területén is megágyazott annak az iparági trendnek, hogy a hagyományos műszerek és gombok helyett a gyártók egyre több feladatot bíznak a mind nagyobbá váló kijelzőkön futó szoftverekre.
Hogy a menükben való matatás mennyire zavarja a sofőröket a vezetésben, arról erősen megoszlanak a vélemények, a Tesla legújabb visszahívási akciója viszont rámutat a szoftveres megközelítés egyik nagy előnyére.
Az Egyesült Államok Országos Közlekedésbiztonsági Hivatala (NHTSA) úgy találta, hogy az országban valaha eladott Teslák többségében, így a Model S-ben, a Model X-ben, a Model 3 2017 és 2023 között forgalmazott szériájában és a nemrég debütált Cybertruckban túl kicsik bizonyos figyelmeztető feliratok, ezért biztonsági okból az összes érintett autót vissza kellet hívni.
Ám mivel szoftveres problémáról van szó, a hagyományos visszahívásokkal ellentétben a tulajdonosoknak ezúttal nem kell szervizbe vonulniuk, hanem a gyártó egy egyszerű távoli frissítéssel kezelte a problémát, amit január 23-án ingyenesen letölthetővé tett az érintett járművek számára.
Az NHTSA a fékhez, a parkoláshoz és a blokkolásgátlóhoz kapcsolódó figyelmeztető jelzések feliratait tartotta túl kicsinek, mivel a Teslák műszerfalán használt szöveg a törvényileg előrírt 3,2 mm-es méret alá esett, s így nehezen olvasónak bizonyulhatott a sofőrök számára, megnövelve a hibázás és a balesetek kockázatát.
A tömeges visszahívás mindössze néhány héttel követi a legutóbbi hasonló akciót, amikor is a Teslának lényegében az összes Kínában eladott járművét frissítenie kellett a részleges önvezetést kínáló Autopilot rendszer biztonsági hiányosságai miatt.